Gå til innhold
Espen K

Typegodkjenning 2000 GTV 1975

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan få tekniske data/typegodkjenning for norsk registrering  av en GTV 2000 1975 mod.

Har kjøpt bilen fra Sverige og biltilsynet krever dette(Godtok ikke det svenske vognkortet). Har vært i kontakt med Auto import Nor, men fikk forståelsen av at det ikke var bare bare å fremskaffe slik informasjon uten videre. De mente at sist gang de var borti en slik sak tok det 6 måneder etter henvendelser via Italia???

Er det vanlig at biltilsynet er så vanskelige i slike saker, det er jo en standard bil som vel ble importert til Norge via offisielle kanaler på den tiden?

Skulle gjerne fått registrert vidunderet selv om den ikke skal brukes før til våren.

Tips taes imot med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Team Fossum kjørte en Alfetta GT 2000 (regner med at det er en sånn du snakker om?) med gateskilter i Corsaen i 2007-sesongen, men den er avregistrert nå. Du kan jo tipse lete-etter-Nei-gutta på Biltilsynet om at en GT 2000 med regnr. DE78425 inntil i høst kjørte lovlig rundt på norske veier.

1180523268_DSC_0933.jpg

Jeg brukte delvis samme trikset selv for å få Montrealen gjennom førstegangskontrollen etter veteran-import. Dvs., jeg stilte med en liste med regnr. på Montrealer som hadde vært eller var på norske skilter. Vet dog ikke om det hjelper i ditt tilfelle ...

Edit: jeg vet ikke om det opprinnelig var en Alfetta GT med 1.8 de hadde og om 2-literen var uoriginal, men det skader ikke å spørre for det ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger IKKE typegodkjenning dersom du registrerer bilen som bevaringsverdig kjøretøy!!

I teorien gir det et begrenset bruksområde, men i praksis betyr det ikke annet enn at du får et stempel i vognkortet som sier at dette er et bevaringsverdig kjøretøy!

Å framskaffe typegodkjenning ser jeg på som håpløst!

Jeg har selv vært borti problemet ved flere anledninger, men har alltid løst det med ovenstående alternativ.

Dersom du ønsker mer info: 47384980 Jeg hjelper gjerne og du er velkommen til å ringe!

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Biltilsynet på hjemstedet mitt trenger en ikke typegodkjennelse. Selv ikke på min 1987 75 Turbo.

Jeg fikk beskjed om at kunne jeg dokumentere sikkerhetsbelte innfestninger til forstoler og sikkerhets belter var dette nok. Dvs at det holdt med en skriftelig bekreftelse i brevs form fra eks importør at disse festene tilfredstiller kravene da bilen var ny. Men har til nå ikke funnet noen som er villig til dette.

Jeg har nå ventet på papirer fra Auto import Nor siden Juni i år, og vet ikke når de kommer.

På Ford modeller har jeg tidligere, når papirer har vært vanskelig og oppdrive, gått på en forhandler og fått de til og sette opp et skriv hvor de nedskiver hvilket deler nr karosseriet har i de forskjellige ramme nr/modell serier

Så da i ditt tilfelle om en av de andre bilene av denne typen i Norge er blant de seriene du har fått oppgitt, så har du dokumenter at karrosseriet er identisk, og det skal vel være godt nok.

Dette har da Biltilsynet godtatt ved flere anledninger, ganske vanlig prosedyre ved bytte av motor størrelser for og dokumente at karrosseri tåler større motor.

Har spurt både Auto import Nor og noen forhandlere om dette uten posetiv respons ovehodet. Pussig egentlig pga de påtar seg jo ikke noe ansvar ved dette på spesifikk bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...