Gå til innhold
Landmann

Har noen AR 115-Spider med godkjent (barne-)baksete?

Anbefalte innlegg

Jeg har sendt brev til Statens vegvesen der jeg spør hva som må til for å få godkjent en slik "ombygging" og venter på svar.

I mellomtiden: jeg skulle gjerne komme i kontakt med en eller flere, som har 115-Spider med godkjent "baksete"  :o Rykter forteller at det finnes noen bruktimporterte med godkjent barne-/baksete ... og atter andre rykter sier at det ble førstegangsregistrert noen i Norge på begynnelsen av 1980-tallet??

( ;D tipper "puristene" fikk søndagskaffen i vrangstrupen, men skal man kombinere bruks-entusiasme og barnehold, så må utfordringer løses ..... Mars/april og så er det tid for Spider  ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til dere begge (Wikipedia-linken og Peran-tipset).

Jeg tar gjerne i mot informasjon om noen som har foretatt denne enkle ombyggingen og vegen fram til godkjenning.

(Og skulle dere være noen som har baksetene å selge, så ble jeg glad  :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Og skulle dere være noen som har baksetene å selge, så ble jeg glad :) )

For et års tid siden hadde Carrozzeria en blå 2+2 som skulle skrotes, evt plukkes deler fra. Vet ikke om det fremdeles finnes rester (les: bakseter) fra den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen forseter til overs da? :)

Tenkte du at jeg overlot forsetene til deg dersom jeg fikk baksetene fra far' din  ;D (Søndagsspøk)

(Tipper du spør fordi trekket på forsetene dessverre rakner og skumgummi tyter ut. Da vil et fullgodt alternativ til bruktkjøp være å kjøpe setetrekk fra Alfaholics evt. Intern. autoparts)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et års tid siden hadde Carrozzeria en blå 2+2 som skulle skrotes, evt plukkes deler fra. Vet ikke om det fremdeles finnes rester (les: bakseter) fra den.

Takk for tips  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at Perans bil er en 2 + 2. Den har stått på verkstedet vårt nå i over et halvt år :)

Jeg har fått vite at de som er godkjent som 2 + 2 er 70-talls biler som er tatt inn fra Tyskland (muligens også andre land i Europa). Biler som er solgt nye, eller tatt inn fra USA blir ikke godkjent direkte som 2 + 2. Min -77 1600 var ikke en 2 + 2, men hadde noe som lignet seter uten polstring bak i. Egentlig veldig likt det som er i Montreal (som er en 2 + 2).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til "gopp" for svar.

Da gjelder det å avvente svar fra Statens vegvesen. Svarer de "mnja" og/eller "muligens" så vet jeg på den annen side at det finnes biler og mulighet for dokumentasjon/bildetaking av disse baksetene og evt. festeanordning.

Takk så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen forseter til overs da? :)

Tenkte du at jeg overlot forsetene til deg dersom jeg fikk baksetene fra far' din  ;D (Søndagsspøk)

(Tipper du spør fordi trekket på forsetene dessverre rakner og skumgummi tyter ut. Da vil et fullgodt alternativ til bruktkjøp være å kjøpe setetrekk fra Alfaholics evt. Intern. autoparts)

Selve setene er ødelagt også på bilen til fattern.. skulle helst hatt komplette stoler. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre eksempler er jo Merscedes SL, den også kom jo både som 2 og 2+2, så lenge du kan dokumentere med at de er godkjente som 2+2 i noen tilfeller burde det jo være mulig å få dette i papirene.

(Vet ikke om Wiklopedia er god nok dokumentasjon men alle argumenter som kan hjelpe burde du ta vare på.)

Litt OT, men eksempel på "biltrangsyntes arbeidsmetoder". 

Før (og samtidig som siste Alfaen) hadde jeg også en 325I E30 cab med feiltrykk i vognkort.

Vognkortet presiserte at det var en 5 seter, noe som det ikke er værken seler eller plass nok til og det er heller aldrig lagd av BMW.

Bilen er og har alltid vært en 4 seter.

Dette presenterte jeg for det lokale "biltrangsynte", da en er selv også ansvarlig for at vognkortet er korrekt.

Svaret jeg fikk var at da måtte jeg bestille time til visning for at de skulle "godkjenne ombyggning".

Jeg svarte pent at bilen var slik standard fra fabrikk for 5 seter fantes kun med fast tak, men fikk fortsatt presisert at jeg måtte bestille time som jeg selv måtte ta regningen for og også kostnader for det og nytt vognkort for å rette en trykkfeil fra "biltrangsynte" og de hadde ikke tid før om minimum 3 uker.

Men som sakt, er det noen versoner som er slik, virker det som de er åpne for å også godkjenne en ombygging.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...