Gå til innhold
Sluttspurt

Hvor ruster Alfa 33?

Anbefalte innlegg

Tull! de ruster i jekkfestene og rundt tanklokket, har ikke sett så mye i gulvet på de, men de ruster visst der og.. det hjalp ihvertfall litt med galvanisering..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk innerskjermer foran, måtte sveises på den jeg hadde (vet ikke eksakt hvor problemet er størst, dette ble utbedret før jeg overtok bilen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg så topicen tenkte jeg, nå får han bare svar: "overalt!"

Dette er tull. Bakre kanaler og klassisk da det samles mye rusk som holder på fuktighet under plast skjermene. Rust rundt tanklokk er veldig ofte. Selv har jeg hatt 3 33'er og ingen har hatt rust der. Gulvskjøten under setene ruster friskt, men er jo ikkå så vanskelig å sveise nytt.

De stedene jeg syntes er bra er bakre deler av gulv, og motorrom, torpedovegg(som er adskilt fra direkte fuktighet). Har hatt problem med en hjulbue på disse 3 bilene så syntes ikke det er noe problem, det skyltes en pakning til bensin slange som gjorde av rust og vann ble kastet inn inni hjulbua fra hjulet.

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8994&g2_serialNumber=2

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8990&g2_serialNumber=2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk innerskjermer foran, måtte sveises på den jeg hadde (vet ikke eksakt hvor problemet er størst, dette ble utbedret før jeg overtok bilen)

Innerskjermene her er jo av plast. Mener du sideskjermer eller platene som skiller motor rom og hjulbue? Mulig jeg driter meg ut nå men er jo ikke 2 platesystem her som bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere hvis man tar av dekselet på bakplata i bagasjerommet som er det mange som får seg en overaskelse. Min var veldig rustet der allerde i 96 og det var en 92 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere hvis man tar av dekselet på bakplata i bagasjerommet som er det mange som får seg en overaskelse. Min var veldig rustet der allerde i 96 og det var en 92 modell.

Ja hadde litt rust der på Imolaen min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde litt rust der på Imolaen min

Jeg hadde 2 hull der som blei sveisa.

bånn av hjulbrønn seg jeg det har vært noe ulumskheter.

Er jo en eldre bil, så ruster gjør den. Bare å sjekke nøye overalt, ta med lommelykt!

Beste er å få den opp på bukk så du kan sjekke gulvet. Får tetylen seg en flenge så er det rust med engang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Fant en 1991 33S 16v QV med tilsynelatende lite rust. 118´ km og all servicehistorie dokumentert. Helt original inklusiv lakk. Godkjent uten katalysator. Nylig skiftet registerrem, strammehjul, eksos hele veien, clutch, bremser osv osv.

To dager på bilpleie for behandling av lakk og interiør før den skal på verksted for full gjennomgang og skifte et par småting.

DSCN3285.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med 33 16V QV, Advocatus! Med unntaket for hitlerblekket ditt så begynner bilparken din og ligne mistenkelig på min. :) Du kommer garantert til og bli skikkelig glad i 33'en, Koni Sport og lavere sportsfjærer (OMP, H&R etc) så blir det en utrolig underholdende bil og kjøre (morsomste Alfaen jeg har kjørt på svingete veier). Bremsene har også godt av et sett slissa skiver og klosser som biter bedre enn de orginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med 33 16V QV, Advocatus! Med unntaket for hitlerblekket ditt så begynner bilparken din og ligne mistenkelig på min. :) Du kommer garantert til og bli skikkelig glad i 33'en, Koni Sport og lavere sportsfjærer (OMP, H&R etc) så blir det en utrolig underholdende bil og kjøre (morsomste Alfaen jeg har kjørt på svingete veier). Bremsene har også godt av et sett slissa skiver og klosser som biter bedre enn de orginale.

Takk, men husk at jeg kjørte Thema mens du fremdeles kastet bort tid i en Passat…

Thema-11.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, men husk at jeg kjørte Thema mens du fremdeles kastet bort tid i en Passat…

Den fortjente jeg! :D Jeg byttet den ut i en Thema så nå er det din tur til og bytte ut hitlerblekket. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bli kvitt rusten rundt tanklokket tenker jeg å skifte hele baksjermen og deler av hjulhuset.

Spørsmålet er hvem som skaffer karosserideler til 33?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bli kvitt rusten rundt tanklokket tenker jeg å skifte hele baksjermen og deler av hjulhuset.

Klokkerholm.com har bakskjermer. Veng pleier å ha de samme delene men får ikke helt den sida til å virke idag....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klokkerholm.com har bakskjermer. Veng pleier å ha de samme delene men får ikke helt den sida til å virke idag....

Takk, men finner bare "Bagskærm, rep.stk v/tankdæksel".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...