Gå til innhold
krølle

Dekk dimensjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en alfa 156 med 18" oz felger.

det står 225/35-18 dekk på de. er dette rett?

har trykket på solberg sin side der står det jeg skal ha 40 profil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 225/40-18 som var den dimensjonen jeg fant som lå nærmest standard-hjulene (mtp rulleomkrets).

Jeg husker ikke standard-dimensjon i farta, men dine dekk (225/35-18) har 3,5% mindre rulleomkrets enn 225/40-18 (som er anbefalt).

Dette er innenfor hva som er lovlig (+/- 5%), men det betyr i praksis at ditt speedometer viser 3,5% for mye, samt at bilen ser ut som om den står på stylter (dekkene fyller ikke hjulbuene) med mindre den er senket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 225/40-17 på a'Isabella, og det stakk for langt ut på sidene, slo opp i ytterkanten av bakskjermene i dype hump og dolper (dælper), når jeg hadde mye last og/eller folk i baksetet, så jeg ville anbefalt deg å holdt litt tilbake med bredda i alle fall, med mindre du har noe grisestive dempere bak da.

Skjermene mine trenger en lakkjobb og jeg trenger nye dekk som et resultat av dette - og CA var litt forundret over at de gikk gjennom på EU-kontroll... Tror ikke forskjellen på 215 eller 225 er så stor at det er verdt alt levenet...

NB156

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 225/40-17 på a'Isabella, og det stakk for langt ut på sidene, slo opp i ytterkanten av bakskjermene i dype hump og dolper (dælper), når jeg hadde mye last og/eller folk i baksetet, så jeg ville anbefalt deg å holdt litt tilbake med bredda i alle fall, med mindre du har noe grisestive dempere bak da.

Skjermene mine trenger en lakkjobb og jeg trenger nye dekk som et resultat av dette - og CA var litt forundret over at de gikk gjennom på EU-kontroll... Tror ikke forskjellen på 215 eller 225 er så stor at det er verdt alt levenet...

NB156

Høres ut som om du har hatt feil innpress på felgene dine dersom 225/40-17 subber i skjermkantene. Er bilen din veldig mye senket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NB156

Høres ut som om du har hatt feil innpress på felgene dine dersom 225/40-17 subber i skjermkantene. Er bilen din veldig mye senket?

Hei, det kan nok godt være at innpresset var galt ja, alt av hjullager og bærearmer ble jo torturert i stykker. Den har sportspakke 3, så type 30mm senkning kan jeg tenke meg - ikke så ekstremt det?

NB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...