Gå til innhold
Det er planlagt vedlikehold og oppdatering av forumet de neste dagene. Dette kan resultere i treghet eller korte perioder med utilgjengelighet. Vi beklager på forhånd ulempene dette måtte medføre. ×
krølle

156 klima annlegg. HELP

Anbefalte innlegg

hjelp

jeg har problemer med klima annlegget i bilen.

da jeg kom ut i bilen i dag så startet ikke viften til varmeanlegget det blåser ikke i det heletatt uanestt hvilken stilling viften står på.

har vært noe piping fra viften før... noen som har vært borti dette problemet? kan det være sikring som er gåen? isåfall noen som vet hvor den ligger.

det kan jo og virke som om viften har tatt kvelden.

er NY ALFA eier så har ikke funnet ut så mye enda.

håper noen kan svare litt fort. for er VELDIG upraktisk uten klima annlegg på vinters tid. "dugg"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv heller å legg denne ut i teknisk du :)

_Dette er tråden for feilmeldinger ol som anngår selve forumet :)

Flyttet!

Første punkt på programmet er å sjekke sikringene. Det står en oversikt over sikringene i bruksanvisninga. Sikringsboksen tror jeg ligger under rattet (...dersom jeg tar feil så er det sikkert en 156-eier som kan korrigere meg :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer spjeldene for skifte av posisjon for utblås av lufta, dette skal vel gå på sammme sikring om jeg ikke husker alt for mye feil, det bruker også være varme på samme sikring, symbolet er ei vifte. Sjekk den evt prøv å bytt med ei annen sikring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det vet jeg ikke skal undersøke det etter jobb i dag. men sikringen ligger under rattet?

takk for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringene på min 156 Pre Facelift ligger litt til venstre, nedenfor ratt.(Under det lille rommet hvor du kan legge småpenger o.l. )

Du ser godt at det er et deksel som kan fjernes.

Hjelper med litt lange negler eler et skrujern for å vipe det ut.

Bilde finner du instruksjonsboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk for hjelpen har leitet litt rundt. og trykt litt på sikringer. det virker nå:D:D:D:D lettet. men har en irriterende pipe lyd. kan dette være blad? eller lager? det forsvinner gjærne om jeg skrur opp og ned hastigheten på viften. åsså kommer det plutselig igjen.

men takk takk 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lageret på vifta virker slitent. Ikke noe farlig, men det blir bare værre og værre over tid og kan være grunn til at sikringen går. Ikke noe annet hjelper, og kaldere vær gjør at det blir værre, og bråker mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...