Gå til innhold
Arve V

Diesel og kald motor ?

Anbefalte innlegg

Noen som vil synse noe om dette?

På mine tidligere biler (før dieselen ankom huset) har jeg alltid hatt som regel å ikke ha over 3000 rpm før jeg ser temp nåla bevege seg.

På purkene er jo motoren snart slutt på 3000 rpm. turboen kobler inn allerede ved 1500 rpm og å dra i vei med en kald turbo er vel heller ikke spesielt heldig. Bør jeg da ligge mellom 800 og 1400 rpm til den blir varm? :P Er det 20 blå blir den jo aldri varm......Dessuten så lurer jo sotspøkelset i bakgrunnen også, vil jo ikke sote ned jævelskapen heller... ;)

Er det noen ordentlige diesel guruer her?

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorvarmer, motorvarmer og atter motorvarmer.

Diesel funker dårlig i kaldt vær. Sånn er det bare. De som hevder noe annet har da ikke prøvd MOTORVARMER!

Dersom strøm ikke er tilgjengelig, lar jeg med den aller reneste samvittighet gampen stå å putre noen minutter på tomgang før jeg drar laust og kjører iveg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eiet flere dieselbiler, og har aldri brukt motorvarmer.  8)

Webasto derimot er fantastisk! Koster, men makan til komfort, kvalitet og teknologi for å gjøre motoren godt finnes ikke.  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke motorvarmer,men jeg lar den stå å gå i 3-4-5min for å få i gang sirkulasjonen.

Men begynner ikke råkjøre med en gang  :)

Men er en fordel å ha motorvarmer  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...