Gå til innhold
integrale

Rød Dedra Integrale

Anbefalte innlegg

Blir vel å skiftet reg reim og balanse reim i løpet av påsken. Er det noen som vet om det er vanlig å skiftet hjulene for balanseaksel reimen, bilen har gått ca 155000km.

Hvis det er som på gamle 8V Lampredi så er hjulene til balanseakslene av stål. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok 169hk,men det er vel nok????går vel godt den vil eg tru.

Lancia Dedra Turbo 2000 har 165 hk og Integralen har 180.

Samme motor, men gralen er "justert opp"

Fet bil forresten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rett som Fredrik sier 180hk  8), nå er det rett ut i garasjen for å prøve å sette den sammen. Kjøre forholdene er jo kjempe gode for 4X4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da ligger jeg på sofaen med så stiv nakke og smerter fra h.... 3 dager på betong gulv og 3-4 minus grader er ikke å anbefale. Kassa har vært opp og ned 8 ganger så det kan jeg nå  :). Ikke greit når det er 1/2 år siden jeg tok den ned og huske hvor alle delen skal vær. Når jeg fikk sentrert clutchen og litt teknikk for å få gaffelen i utløser lageret, så  gikk det greit. Ikke så alt for mye å sette på plass nå. 1 lang dag i garasjen så blir det test tur.  :)

Det beste er at jeg nå har fått ny jobb med mere fritid så da er det bare å få opp luft tempen i garasjen så skal 164 også få litt pleie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått start på den etter overhalingen av diffen.

Har litt problem med clutch trykket, pedalen botner uten å retunerer. Systemet har blitt tømt for bremsevæske, noen tips her? Det er blitt luftet endel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er tomt for væske så har vel kanskje stempelet på slavesylinderen hoppet ut mens det har vært demontert. Bare å fylle på ny væske å lufte systemet på nytt. Du er sikker på at du fikk clutchgaffelen inn på utløserlageret? Jeg har stresset litt med dette før, er ikke lett når du har x antall akslinger som skal stemme overens mens du holder en tung girkasse og samtidig skal lirke på plass clutchgaffelen.

Ser veldig bra ut den bilen din, kommer seg veldig med de baklyktene du har. Har aldri likt de "primera" lyktene som står på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tok en teip og holdt clutch lageret i rett stilling og da kom "gaffelen"  inn på, så drog jeg ut teipen  ;). Sjekket selvfølgelig at clutchen fungerte

før montering av alt omkringliggende.

Fikk tilslutt ut lufta av clutch systemet, måtte trykke usansynlig mang ganger før det ble noen lunde. Clutch pedalen minner litt om Nissan Primere sin clutch, da den er veldig lett. Kan det være mere luft i systemet? Gamle clutchen var tung å trykke inn.

Har et tips om lykter til deg hvis int Dallara!

Nå står bilen å venter på å bli brukt, blir desverre vekke i 3 uker.

Mulig vannpumpen har tatt kvelden, da det er en ulyd nede i registeret. Regreimen skal skiftes og da tar jeg å skifter vannpumpen samtidig.

post-1291-14779321623818_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er skikkelig fin den bilen din, leif. satte forresten hårføneren din på trappen da ingen var hjemme ;). takk for lånet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, var du innom uten å komme innom?? jeg så deg kjøre sakte oppover. syntes jeg hørte en fin brumming fra noe italiensk ;D. rakk dessverre ikke å komme ut før du hadde forsvunnet opp bakken. har du nr mitt så kan du jo sende en sms neste gang så kommer jeg ut: 45604722. gøy med litt italiensk bilprat (på norsk, ja ;)). ha en fin kveld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer det. Var på jakt etter en propan brenner og tenkte jeg skulle høre med deg.  Det så mørkt ut med deg så jeg trodde kanskje du hadde gått til sengs ;). Holder på å skifter forringer og skulle brent opp gummien.

Har lagret mobil nr. ditt for etter tid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dessverre ingen propanbrenner...men bare å spørre om det er noe du trenger. ikke sikkert jeg har, men det meste kan ordnes ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått polert bilen etter vinter dvalen. Dessverre er det oppstått vibrasjon i ene 17" felgen, dekksjappa har balanser den og sagt at den ble bra, men det var ikke mye forbedring under kjøring. Satt på sommer dekk på 15" hjul og da var den veldig behaglig å kjøre og ikke fult så tøff å se på. :)

Litt polish ligger igjen på plasten ennå 8)

post-1291-14779322506247_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig denne ender i mine hender igjen, er i forhandlinger om bilen. Dog ikke i samme stand som for 11 år siden. Tiden flyr, men suveren vinter bil da 🏎🤣

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er svak for gamle gode Dedra så ikke nøl med bilder og inntrykk hvis den havner hos deg 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeep, står mellom denne og en 166. Vanskelig å bestemme seg 😓Takluke er pluss, men skulle hatt digitale instrument da. Skikkelig kult på 90 tallet 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...