Gå til innhold
andreasowre

1981 GTV6 (Fra USA)

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg enda en bil...

Denne gangen en 1981 modell GTV6. Importert fra California til Sverige en gang på begynnelsen av 90-tallet og lagret siden 1996 i en låve utenfor Halmstad.

I følge nåværende eier er karosseriet i pent og har lite rust (ingen tør vel si rustfritt om disse bilene lenger). Lakk og interiør er ikke pent. Motor og drivlinje er inntakt. Kommer plutselig på en henger over Svinesund i 2008.

post-1077-14779320703764_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongebil!

Gratulerer! Den så da ganske europeisk ut, byttet støtfangere? Hva er ellers forskjellene fra de europeisk utgavene. USA hadde vel egen chassisnummerserie, så det er vel noen forskjeller?

Behold den original!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amerikanske fangere det, med mindre jeg hallusinerer. Ellers har den jo også markeringslys på siden.

Edit: ser at jeg glemte det viktigste... Gratulerer med en fantastisk bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amerikanske fangere det, med mindre jeg hallusinerer. Ellers har den jo også markeringslys på siden.

Edit: ser at jeg glemte det viktigste... Gratulerer med en fantastisk bil!

Men det var jo usedvanlig vellykka am. fangere på den da. Få europeiske biler som klarte det såpass elegant på åttitallet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det forresten ingen som henter gammel Alfa fra statene? Det er jo svinbillig, bedre utvalg enn i Europa til sammen, og mange bra eksemplarer.

Gratulerer med GTV6!!

Når det gjelder kjøp av bil fra USA så er det vel ikke såååå utrolig gunstig?

De virkelig gode eksemplarene tar det seg godt betalt for, jeg har f.eks sett GTV6 til $7-8000, 80-talls Spider's til $12-14000, og hvis man da i tillegg skal betale frakt og avgifter så blir det vel fort dyrt.

Utvalget er brukbart selv om Alfa aldri har solgt veldig mange biler der borte. Utvalget av Ferrari er derimot bedre.

Ulempen er som regel litt mindre effekt pga strengere utslippskrav (enkelte stater), Miles/Farenheit i intrumenter, som regel stygge ekstra-blinklys og fangere som gjør at disse bilene får en lavere salgsverdi i Norge...

Nå som dollarkursen er så lav så går det jo an å gjøre bra kjøp, så lenge man kan leve med forskjellene på US- og Europabiler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...