Gå til innhold
Alfaholiker

JTS m/supersprint?

Anbefalte innlegg

En alfa 75 låter alldeles nydelig med komplett supersprint.....

Men du har en katalysator som ødelegger en del av lydbildet... (kat. erstatter?)

Men av ærfaring så tilsier supersprint at det blir det "rette" lydbildet.

Har du penger har du lov..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du har en katalysator som ødelegger en del av lydbildet... (kat. erstatter?)

Jasså? En kompis av meg hadde faktisk en 75 med komplett supersprint (grenrør også ja!). Her var det kun 1 lyddemper men alikevel så var det bare fiselyd av bilen. Syntes 155'en min låter bedre, og den har hverken grenrør eller kun 1 potte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså? En kompis av meg hadde faktisk en 75 med komplett supersprint (grenrør også ja!). Her var det kun 1 lyddemper men alikevel så var det bare fiselyd av bilen. Syntes 155'en min låter bedre, og den har hverken grenrør eller kun 1 potte.

Riktig nok har jeg ett grenrør av et merke som lyder tysk men hvisnok er amerikansk,men lyden er upåklagelig dyp og rå, men så er motoren her kanskje en smule råere..... Dessuten har jeg opplevd en viss svart 75 ts med komplett supersprint denne var det en dvasslyd i...... men den føltes ikke helt frisk i motoren sin.....

Selv har jeg en 155 med hull i røret fra første potte etter katalysatorene den låter "trimmet" ut... Hadde hullet vært i manifoilden hadde det vært såkalt "Toten" TRIM!!, Ikke d at den går bedre men jeg klarer nesten å bråke like mye som naboens BMW.... Dessuten høres det jo ut som det går drit bra bare det bråker mye.....æh.

Vel da kom vi vel fra til at det behøver ikke å bli grommere lyd selv med supersprint? Men sannsynligheten er stor...

Samma det nå skal jeg ut og kjøre passat.... (Alfan trenger ny topp-pakning,og dagen i morra eller noe sånnt passer bra til den jobben, hører disse motorene skal være ekle når kompen  passerer 11:1,kanskje spesso er tingen?)

Uansett høres d tøft ut med supersprintanelgg da, dessuten får du med et klistermerke på kjøpet......(ett pr. del)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supersprint suger! Hvordan du kom frem til din konklusjon det skjønner jeg ikke. 75ts jeg snakket om kjenner du trolig til ja, siden kompisen min kjøpte den av en kompis av deg. Motoren tror jeg ikke det var noe galt med.

Min 155 har org grenrør + cat men 2 rett igjennom potter av uvisst merke. Eller så var det bare bakpotten som ikke var orginal.

Til alfa så syntes jeg Stebro låter best om det er å få tak i, hvis ikke så foretrekker jeg Ansa av de vanlige kjente merkene. Supersprint kan gå å legge seg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde SuperSprint på Fiat Coupe'n jeg hadde, kat.erstatter, mellompotte og bakpotte. Syntes lyden var bra, inntil jeg fikk Ferrita-bygget eksos på 155an  ;D

Eneste som er kjipt er om man får for mye blåselyd som jeg har hørt på en del biler..

Tok dette søket for deg på YouTube: http://youtube.com/results?search_query=Alfa+Romeo+156+%2BSupersprint

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Supersprint på 75 3 liter... BORING! Den fikk smake vinkelslipern... På med ei simons potte.. ikke bra.. men mye bedre!

Ikke for å være frekk.. men Gopp har vel forsatt Ferraita eksosen på 155'? Syns ikke den potta formidlet så mye av den magiske V6 lyden........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lydklipp hadde vært på sin plass...... og ett fra mini'n as vel.... vel her hører man allerede fra tomgang at det ikke er helt std... gange i motor altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Supersprint på 75 3 liter... BORING! Den fikk smake vinkelslipern... På med ei simons potte.. ikke bra.. men mye bedre!

Ikke for å være frekk.. men Gopp har vel forsatt Ferraita eksosen på 155'? Syns ikke den potta formidlet så mye av den magiske V6 lyden........

Nå har ikke jeg hørt den etter ombyggingen, men det kan jo ha noe med at det eksosanlegget ble bygget for å få litt lyd i en 2.0 TS 16v, og ikke en 2.5 V6..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyd er vel i likhet med syn en individuell opplevelse som kan oppfattes forskjellig.

Noen liker mora mens andre igjen synes faren er en søt liten sussebass.................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bortsett 2 sylindre og 500cc mer?

Jeg vet jo hva du vil høre fra en V6, og det får du neppe med det eksosanlegget da dette ga hvertfall 2.0l mørk brumming..

Men nå driter egentlig jeg i hvordan den bilen høres ut, ikke mitt problem  :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...