Gå til innhold
chiti

Alfa 164 3.0 92. To el. problem

Anbefalte innlegg

1. Mine el.stoler foran, sluttet å virke nå. Ingen spenning til sikring i dashbord. Hvor sitter releet til el.setene?  ???

2. Varsellampe for slitte bremseklosser lyser helt til jeg berører pedalen. Alle klosser er i bra stand. Overledning i kretsen? Andre tips?

Ellers, så har alt virket på denne fantastiske vogn som"alle" tror er biler med mange feil og rust.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Mine el.stoler foran, sluttet å virke nå. Ingen spenning til sikring i dashbord. Hvor sitter releet til el.setene?  ???

2. Varsellampe for slitte bremseklosser lyser helt til jeg berører pedalen. Alle klosser er i bra stand. Overledning i kretsen? Andre tips?

Ellers, så har alt virket på denne fantastiske vogn som"alle" tror er biler med mange feil og rust.  :)

Hei, aner ikke hvor, eller om det er rele til stoljusteringa, men på den 164 jeg hadde i nesten 8 år, var feilen, når (og det skjedde flere ganger) de slutta å virke, alltid bryterne. Stokka om litt på bryterne, og vips så gikk setet fram/bak igjen.

Meen det kan jo være noe annet på din, vanskelig å vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder slitasje varslerene så er det ofte de lyser når det er halvslitt, pga unøyaktig i "innstøp" av slitasje vakta. Er de inntakte enda altså? Jording gir lysalarm, men dette vet du vel allerede  :)

Gtv'en er så og si solgt så nå lurer jeg på en 164/166 som har plass til familien. Har du noen tips og meninger om bilen, på vinterfør f.eks så send en PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig digger jeg 164 (kom nok som et sjokk, tenker jeg ;)). har ikke kjørt 166 så vanskelig å uttale meg om den, men den er jo mer moderne da og tøffere innvendig. 164 er nydelig og sportslig å kjøre (som du jo sikkert vet). presis styring, sterke girkasser (manuell) selv om giroverføringene kan ha en tendens til å bli litt slitte. på vinterføre bør foringer og dempere bak være i orden da slitte deler i bakstilling gir en meget spennende bil (les: overdreven nervøs bakende med påfølgende uforutsette bakhjuls-sladder ved clutching eller sporete veier...). med ordentlig bakhjulsstilling og orden på foringer og dempere, er den veldig bra og stabil. v6 har jo diff på framme, så den drar seg godt fram. :)

vet ikke med 166 men 164 er jo bra mot rust. svakhet er bakskjermene, men sjelden det blir noe alvorlig av det. viktig med vask og litt antirust-stoff. ;)

jeg er hvertfall veldig fornøyd med min kjære super selv om det har vært litt å fikse i ny og ne (pga dårlig vedlikehold av forrige eier). satte jo på h&r senkesett, noe som er litt stivt på vinterveier syns jeg. eibach er nok litt bedre hva komfort angår, men tror ikke det er å oppdrive lenger. :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder rust på 164, så er det vel jekkfester og hjulbuer bak som er gjengangere.De lakkerte karosseriplatene er galvanisert på 164, ikke understellet dessverre!!! oG GTVEN DIN, DEN SKULLE VERT MIN! Men, jeg har planer for 164en. Vi får se om de blir noe  av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...