Gå til innhold
capritoo

SOLGT: Sprint luft filter sats Nordmotor.

Anbefalte innlegg

SOLGT

Erstatnings filter kan fåes hos Kollevold rally import (standard størrelse)

Kan enkelt modefiseres til og ta høyere filter.

Kr 600,- inkl frakt?

post-405-14779320691854_thumb.jpg

post-405-14779320692274_thumb.jpg

post-405-1477932069268_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erstatnings filter kan fåes hos Kollevold rally import (standard størrelse)

Kan enkelt modefiseres til og ta høyere filter.

Kr 600,- inkl frakt?

Mob: 91 87 01 93

... og samme spørsmål som «over» - hva merker jeg om jeg bytter ut orginalen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye effekten øker tør jeg ikke ha noen formening om.

Siden du har en 2 liter motor ville jeg eventuelt gått for ett høyere filter.  Gjøres enkelt ved og bore 2 stk hull + bolter.

Eneste jeg kan si sikkert er at motoren produserer en finere lyd enn med orginalt filter og boks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye effekten øker tør jeg ikke ha noen formening om.

Eneste jeg kan si sikkert er at motoren produserer en finere lyd enn med orginalt filter og boks.

Formening om effektøkning: Next-to-Nothing

Lyd og konkret opplevelse: MASSE!!  ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så negativ? Klart du får en masse hk av noe slik.... Har noen andre tips også....

En orginal Nord 2.0 yter ca. 130 hk (la oss si det)

Ett slik fantastisk sportluftfilter øker effekten med inntil 10% da har du 143 HK...

Så kjøper du sånn friksjons vidunder middel og har i olja vips enda inntil 10% økning da er vi på 157,3 HK....

Så kjøper du det flotte grenrøret, det er så bra at det gir 10% det også..... da er vi på... 173,03 HK...

Så kjøper du sånn greier for å putte på tanken... jammen gir ikke det også 10%,hm begynner den å bli vannvittig sprek? det bør den husk du har 190 hk

Så blir det høyeffekt coil og nydlige vidunderplugger,magneter på innsug og du verden hva du får av vidunder greier....

Vips så er vi oppe i 200 og ørti hester..... Fy faen som det går......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor så negativ? Klart du får en masse hk av noe slik.... Har noen andre tips også....

En orginal Nord 2.0 yter ca. 130 hk (la oss si det)

Ett slik fantastisk sportluftfilter øker effekten med inntil 10% da har du 143 HK...

Så kjøper du sånn friksjons vidunder middel og har i olja vips enda inntil 10% økning da er vi på 157,3 HK....

Så kjøper du det flotte grenrøret, det er så bra at det gir 10% det også..... da er vi på... 173,03 HK...

Så kjøper du sånn greier for å putte på tanken... jammen gir ikke det også 10%,hm begynner den å bli vannvittig sprek? det bør den husk du har 190 hk

Så blir det høyeffekt coil og nydlige vidunderplugger,magneter på innsug og du verden hva du får av vidunder greier....

Vips så er vi oppe i 200 og ørti hester..... Fy faen som det går......

Tror jeg har en flaske med motor Lurium stående igjenn etter en kamerat et sted, slenger jeg det med på kjøpet regner jeg vi har en deal Uhu?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer dette på 40 mm dellortoer i motorrommet til bertonen? Ser for meg at dette gir lyd midt i mellom org filter og trakter, og det er interessant (selv om det ser mye mindre tøft ut enn trakter). Byr 500 forutsatt at det passer,

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer dette på 40 mm dellortoer i motorrommet til bertonen? Ser for meg at dette gir lyd midt i mellom org filter og trakter, og det er interessant (selv om det ser mye mindre tøft ut enn trakter). Byr 500 forutsatt at det passer,

Lars

Om du bor i Oslo/omegn har jeg en kamerat som skal innover til Olso . Så får du eventuelt sjekket 100% at det passer.

Bud er godtatt, må eventuelt sjekke at det er 100% sikkert det passer i Bertonen din, eventuelt så får vi avtale en retur "ordning" om ovenfornevnte ikke passer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, bor i asker, men bilen er vinterlagret 30 mil unna. Får derfor ikke sjekket om det passer før lenge, antakelig påske. Tror derfor at jeg står over med mindre noen kan bekrefte at dette er ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, bor i asker, men bilen er vinterlagret 30 mil unna. Får derfor ikke sjekket om det passer før lenge, antakelig påske. Tror derfor at jeg står over med mindre noen kan bekrefte at dette er ok.

Ok, har ingen tilgang på Bertone for og sjekke om det er plass til disse.

De bygger mindre mot innerskjerm enn orginal filter box på 116 serien, men stikker noe høyere.

http://www.sprintfilter.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...