Gå til innhold
integrale

Bilstein B6 er det gass eller olje.

Anbefalte innlegg

Var på eu kontroll og det er observert olje svetting fra høyre demper bak. Fikk en 2'er så noe må gjøres. Trodde disse var gass fylt?

Går det evt å overhale disse demperene selv eller hos spesialist?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilstein er b6 er gass...

Hmm hvordan kan den lekke gass da. Står jo Bilstein B6 i kvitteringen jeg har fra monteringen

Nei hvordan kan en gassdemper lekke gass?

Tja, si det...  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En støtdemper inneholder alltid olje. Billige dempere inneholder bare olje, mens mer påkostede dempere også innholder gass. Gassen kan befinne seg i samme tube som oljen(separerings stempel mellom gass/olje) eller være i en egen beholder med slangeforbindelse til demperen(pikky back).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gammel er disse demperene dine?

Er det ikke garanti på de?

På 156en har jeg gule Koni som ble kjøpt i Andorra i 2001. For ca. halvannen år siden var det lekk i begge fremme. Kontaktet den norske forhandleren av Koni, ingen problem sende over de gamle fikk to nye i posten  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koni har vel en livstidsgaranti. Mener det er 10 år eller 100.000 km.

Mener han hos Koni sa at det spiller ingen rolle hvilket land i Europa disse er kjøpt. Garantien gjelder hos den norske impotøren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj, det er bra service! Ellers, så kjenner jeg Bilstein som dempere av høyeste kvalitet. Jeg ville kontaktet Bilstein Norge. Ellers, så er jeg sikker på at Bilstein dempere med litt oljesvetting, er bedre enn originale"hanskeromslukedempere" som står originalmontert på de fleste biler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...