Gå til innhold
variator

Hvor kjøper dere deler til Alfa 33?

Anbefalte innlegg

Skal se på en Alfa 33 1,7 QV 16v -92. mod i morgen og hvis det blir handel så må jeg ha et fornuftig sted å kjøpe deler. Kjøper deler til min 156 hos EB Spares, men de har ingenting(tror jeg), til 33. Hvor(helst i England) kan jeg kjøpe rimelige deler til denne bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en her på forumet som har en del nytt og brukt liggende. Ellers så får du tak i det meste hos meca/mekonomen.

EB spares kan skaffe alt til alfa men ikke alt er det like god pris på ;).Løp & Kjøp så blir det tatt vare på en til 33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser ikke værst ut den, er det rust vi ser rundt tank lokket eller er det bare skygge? har selv hatt en med samme farge, veldig fint til bilen. Som nevnt tidligere så ville jeg sjekket gummilisten som tetter mot bagasje lokket under den er det som oftest "oppspist" stål, sjekk også lenger ned på bakplaten. Vet den har stått en stund på samme plass (minimum 1år).

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har stått rolig en stund ja. Støtdempertårn bak, bakplate,bunnplate i front av forseter og rundt bensinpåfylling. Er det andre steder jeg skal se godt etter?

Han har foresten gått ned til 10.000,- for bilen nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt endel deler ifra tyskland, både privat og fra www.alfisti.net.

Spørs om du skal ha orginal deler eller ikke.

Mekonomen, meca, motor forum og Carozzeria Alfa er vel det jeg bruker mest..

Kjøpte forresten min bil for 10 000 et par år tilbake, dåg med gåen eksos og knust frontrute..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

www.hackner.de

Här har jag köpt packningar och en del udda ting till min 33'a i sistone. De har ordnat det de inte hade inne.

www.harjunpaa.nu tror jag säkert kan ha en del också.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært og sett på bilen i dag........og jeg vet ikke helt. Det var rust på de vanlige plassene, men ikke avskrekkende! Rimelig hel innvendig og hele og fine skjørt.

Av mekaniske ting  så var det i allefall en lekk tannstang.

Legger ut noen bilder så får dere se..:

post-1397-14779320673766_thumb.jpg

post-1397-14779320674992_thumb.jpg

post-1397-14779320676284_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Variator:

Som med de fleste andre biler så lønner det seg sjelden og drive bunnfiske, kjøreføelsen i et slitent billigeksemplar kan på ingen måte sammenlignes med følelsen i en bil som er i god stand og som er godt tatt vare på. Legg på litt penger og kjøp et tåelig rustfritt eksemplar, påse at foringer er friske, på med et sett lave lineære fjærer og Koni Sport. Da vil du få en utrolig morsom bil som med sine 1000 kg og lave tyngdepunkt oppfører seg som en gokart på veien!

Kanskje denne er verdt og sjekke ut (ble lagt ut på finn.no i dag): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10631417&sid=xz20tefVCBEB190559

Ta kontakt dersom du trenger noen kjøpetips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut rpm! Ser jo med en gang at vinteren går med til å jobbe på denne...........kan tenke meg hyggeligere ting å gjøre på en onsdagskveld enn å klippe ut råtten plate og henge over en kranglete MIG.

Tror at denne bilen kanskje egner seg best som deler......hvis noen er interessert så kan jeg formiddle kontakt.

Er det din bil rpm, den på FINN?

Turismo Internazionale: Hvis det er den, kjenner du til noe mer historikk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt vel sliten ut denne.. Ser jo ut som den har blitt lagret  ute også. Min p4 hadde mindre rust utenpå, kan tenke meg denne har mye rust under også, uten at jeg skal si noe. Gjør som Rpm sier, legg i litt mer penger og kjøp et fint eksemplar! Bare et tips..

Trenger du felger til 33 skal jeg selge superturismo felgene mine for en billig penge;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også torpedovegg!!, om det ikke har vert nevnt tidligere i tråden da;-) Trasig sted å bytte karosserideler...

MM, men torpedo er vel ikke noe problem på 33 da den er adskilt fra direkte fuktighet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Variator:

Som med de fleste andre biler så lønner det seg sjelden og drive bunnfiske, kjøreføelsen i et slitent billigeksemplar kan på ingen måte sammenlignes med følelsen i en bil som er i god stand og som er godt tatt vare på. Legg på litt penger og kjøp et tåelig rustfritt eksemplar, påse at foringer er friske, på med et sett lave lineære fjærer og Koni Sport. Da vil du få en utrolig morsom bil som med sine 1000 kg og lave tyngdepunkt oppfører seg som en gokart på veien!

Kanskje denne er verdt og sjekke ut (ble lagt ut på finn.no i dag): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10631417&sid=xz20tefVCBEB190559

Ta kontakt dersom du trenger noen kjøpetips.

Enig med rmph her! Problemet er jo å finne en bra en. Alternativt kan du jo kjøpe et tanklokk med større omkrets og noen større skiltlys, da er jo rusta plutselig borte ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også torpedovegg!!, om det ikke har vert nevnt tidligere i tråden da;-) Trasig sted å bytte karosserideler...

Hvis du finner en 33 med rusten torpedovegg så vil jeg anbefale skroten neste stopp. Har aldri sett at de ruster der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...