Gå til innhold
U5tabil

Nye felger til 164

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter felger for neste år. Og er ganske usikker på hva jeg vil ha. Jeg føler sterkt at denne bilen trenger noen "solide" felger ikke felger med mange eiker, men mer noe i duren av 5 kraftige eiker.

Har sett på disse SZ felgene de kommer på 23 lapper inkl frakt og moms. Noe som er ganske stivt

Så har jegsett på Keskin KT1 som virka litt "oldschool" og er ganske "solide"

kt1.jpg

Hva tror dere? Noen som har bilder av en 164 med disse felgene eventuelt noen andre felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keskin KT1 Classic er pene på 164. Solide,tjukke felger med veldig bra finish.

Dette er bilde av min gamle 164 TB med 8.5x18 Keskin KT1. Var jeg deg så hadde jeg evt. gått for 17". Det blir både penere og bedre å kjøre med  :) Keskin KT4 hadde også vært pent på 164.

16403.jpg

16405.jpg

16406.jpg

16411.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja kanskje det hadde blitt bra. Har aldri sett 164 med noe som ligner på GTA-felger. Noen som kan Photoshop her ? Personlig så synes jeg 164 er penest med Zender Milano men de er jo omtrent håpløse å få tak i. Har også sett 164 med Zender Sienna,arvtageren til Milano. Slett ikke ille det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja vet ikke helt....... Kanskje hvis de var i 17" og ikke 18" som du har laget. 80-talls designet til 164 kler felger med litt kant synes jeg da  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja nei syns de var litt for åpne for min smak på den bilen der.

Vett noen hvilken ET som er best på 164, når du vil ha hjula litt lengre ut mot "kanten"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blir mindre åpne i 17". Kikker du på Dan N sin GTV6 med 16" så ser du at åpningene minker endel. Jeg hadde ET30 på min noe som ble for langt inn bak (måtte ha 5mm spacer) og akkurat passe framme. Det idéelle hadde vært ET35 framme og ET25 bak. Men det var som sagt i 8.5" bredde så det blir annerledes med f.eks 7,5" eller 8".

De som stod på bilen før du kjøpte den var vel ET20 og det bygget jo passe bra ut framme men kanskje litt lite bak. Skal du ha felgene til å bygge like langt ut framme som bak så må du enten kjøpe med forskjellig ET eller bruke spacere bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ETene på Keskin KT1 fra den sida jeg ser på er på 21, 26, 31... så hva er best og bruke på 164?

Spørs helt på bredden av felgen det. 7,5" ET30 bygger ikke likt som 8" ET30.......

Skal du ha 8.5" så må du kjøpe to forskjellige ET'er. 30/35 foran og 25 bak,eller 4 like men da må du ha spacer bak. Hvis du synes at det bygget fint ut på de bildene av min så kan du velge mellom disse dimensjonene/ET og da slipper du klaringsproblemer bak :

- 8" ET25 bygger ut nesten hele hjulbuen. ET30 vil også se bra ut og du går fortsatt klar demperen bak.

- 7.5" ET 20 bygger nesten like mye som de over. Skiller kun 1.5mm. ET25 og 30 bygger henholdsvis 5 og 10mm mer innover.

- 7" ET15 bygger 1mm mindre ut enn de over. ET20 og 25 vil også passe bra.

Dette er felger for å bygge mest ut i hjulbuen og det var jo det du spurte etter og er bare ment som en rettledning. Her er det smak og behag. Det første alternativet i hver dimensjon bygger nesten helt ut. Nøyer du deg med et mer standard utseende så kjøper du de andre ET'ene.

Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er bilder av mange 164 med fine hjul på:    www.cuoresportivo.ch

Enig i at de keskinfelgene passer fint utseendemessig. Men faceliften har mer 90talls look, mens de andre er klart 80talls. Jeg kjører med 8 ganger 17 azev 5ekers felger,men synes de kunne hatt litt mer kant som du sier. Ellers så er tre delt bbs alltid lekkert...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge AZEV så er følgende felger TüV-godkjent til 164 :

- 7 x 15 ET30

- 7.5 x 15 ET30

- 7.5 x 16 ET25

- 7.5 x 16 ET30

- 7 x 17 ET30

- 7.5 x 17 ET30

- 8 x 17 ET30

- 8.5 x 17 ET13

- 8.5 x 17 ET15

- 8.5 x 18 ET25

- 10 x 18 ET20 (kun bak og du trenger en "Radfestigkeitsgutachten")

Mulighetene er mange  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på disse SZ felgene de kommer på 23 lapper inkl frakt og moms. Noe som er ganske stivt

Så har jegsett på Keskin KT1 som virka litt "oldschool" og er ganske "solide"

Kjøp SZ felgene.. ellers kan du vel bruke de som sitter på.. Er det ikke du som vil ha ting ikke andre har? Flere med keskin rundtomkring ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! det var en genial side... Var ikke ille pris på de akkurat.. rundt 1300 pr felg, men får man disse med 4x98? Tenkte på GTV 916...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! det var en genial side... Var ikke ille pris på de akkurat.. rundt 1300 pr felg, men får man disse med 4x98? Tenkte på GTV 916...

Jeg har bestilt Keskin KT1 fra Autothek i sommer og er fornøyd.

På GTV916 så skal du ha 5x98 (ikke 4x98), Keskin har ikke denne boltsirkelen, men du kan bestille 5x100 og bruke slingrebolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du jo svare på noe jeg har lurt på :) Er prisen på nettsidene inklusive norsk moms?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du jo svare på noe jeg har lurt på :) Er prisen på nettsidene inklusive norsk moms?

Nei, de er nok uten norsk moms.

Prisene på den norske siden er uten Belgisk moms (du kan se det ved at prisene på norske sidene er lavere enn land innenfor EU).

Prisen er inkludert frakt (tror jeg), slik at alt som kom i tillegg til prisen på nettsiden er norsk mva.

Regninga på mva fikk jeg av fraktselskapet etter at felgene var mottat....de betales altså ikke via autothek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vett hvor breie felger en kan ha på 164en? og hvor brei felg i forhold til dekk osv? 255 - 16 f.eks hvor brei felg må en ha da 235 - 17 hvor brei da osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt nå. Vurderer litt på 225/x-16 på 7.5"x16" fremme og 255/x-16 på 9"x16" bak. Da det også i vognkortet står at den er godkjent for 225/x-16 fremme og 255/x-16 bak. Noen som har noen formeninger? eventuelt hva ET bør være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...