Gå til innhold
aleistad

Anbefalte Alfa verksteder?

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har blitt nybakt og lykkelig Alfa Romeo eier!  ;D

Tenkte det kunne være en idé å finne seg et passende verksted til det fremtidige vedlikeholdet og evt. modifikasjoner. Jeg bor i nærheten av Magnor, rett over grensen, og idealet ville jo vært et lokalt verksted bemannet med Alfa entusiaster.

Verksteder i Norge som ligger sånn nogenlunde mellom Magnor og Oslo (sånn ca. østover fra Oslo) er interessante. Det samme gjelder svenske verksteder som er nærme Magnor (sjekker det på det svenske Alfa forumet også).

Jeg vet om Alfa Rosso og Auto Alfa Väst i Göterborg; det er to muligheter. Har hørt bra ting om begge, men de er jo ikke akkurat liokale. Bilen har tidligere blitt tatt hånd om av Powercar i Stockholm, og det blir litt vel langt avgårde. Jeg vet at AK Auto i Oslo skrur italienere - har brukt dem fast tidligere til en <ikke italiener>. Kanskje er det andre gode verksteder i Oslo som er aktuelle?

Tips mottas med takk!

Are

--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis med ny bil, hva ble det?

Vel, det var dessverre ikke gratis... (sorry, klarte ikke å la være :) )

Siden jeg faktisk måtte betale ble det bare en 156 SW GTA -04, istedet for en splitter ny 8C  :o

Jeg noterer meg Carrozzeria Alfa - takk for den! Drøbak er innen rekkevidde.

Are

P.S. La inn en liten hilsen i "Hvem er vi?" tråden, som seg hør og bør.

--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Dagfinn!

Arvika er jo perfekt. Men de er vel muligens ikke Alfa autoriserte, m.t.p. oppfølging av rustbeskyttelse og evt. annet som måtte kreve autorisasjon? Vet ikke i hvilken grad det anses som viktig/nødvendig. For min egen del er det fagkunnskap og kvalitet som teller, og veldig gjerne til levelige priser.

Ellers er nærmeste autoriserte i Sverige Kent Gustavsson Service AB i Karlstad, ser det ut til. Akkurat like langt som til Oslo fre her hvor jeg bor.

Are

--

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men skal du ta service i Sverige så har jeg lest endel positivt om Auto Alfa Väst AB i Gøteborg. Ikke alle er like positive til Alfa Rosso...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på med en necro her jeg også.

Dere some bor i Bergen, hvor tar dere bilen for god service?

Drøyt å ta bilen til Drøbak hver gang det er noe... ;)

@Veloce

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorforum er uaktuelt. De presterte å gi meg et tilbud på hovedservice, regreimskift + noe småpluss på 36.000,-

Det er bare useriøst.

Mulig jeg kommer til å bruke Ferdinand Motor, men er jo greit å ha alternativer i omegnen!

@Veloce

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flott med mange kommentarer her, men husk forumreglene som sier at man skal skive under med fullt navn dersom man kommenterer et firma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Ny alfist her :)

Hva med Haugli Auto i Haugesund ? Ikke like langt som til Drøbak.

Ellers - Ferdinand - er de gode på Alfa ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg kommer til å bruke Ferdinand Motor, men er jo greit å ha alternativer i omegnen!

Kan absolutt anbefale Ferdinand Service (men så er jeg ikke 100% habil i saken, før noen påpeker det).

Paradis Auto har en del Alfa innom. Brukte dem en gang på min tidligere 156, med godt resultat.

Espen Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 166-en på litenservice + firehjulskontroll på Autovia i Sandvika i går (nei, Thorvaldsen, de holder ikke til i Oslo ;D ). De fylte Castrol TWS 10W/60 Racing på V6-ern uten videre, og tok ikke ekstra for oljefilteret de måtte bruke spett og dynamitt på. God service og hyggelige folk. De gir rabatt til KARN-medlemmer og har til og med litt tid til skjitprat og dekksparking.

Eneste aberet er at du må navigere deg gjennom en skog av traurige Mondeo og Focus for å komme til artigbutikken innerst i lokalet. Men pytt.

Tor Willy Austerslått

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 166-en på litenservice + firehjulskontroll på Autovia i Sandvika i går (nei, Thorvaldsen, de holder ikke til i Oslo ;D ). De fylte Castrol TWS 10W/60 Racing på V6-ern uten videre, og tok ikke ekstra for oljefilteret de måtte bruke spett og dynamitt på. God service og hyggelige folk. De gir rabatt til KARN-medlemmer og har til og med litt tid til skjitprat og dekksparking.

Eneste aberet er at du må navigere deg gjennom en skog av traurige Mondeo og Focus for å komme til artigbutikken innerst i lokalet. Men pytt.

Tor Willy Austerslått

En må jo se litt stort på det vettu, som Flyttsame vet vel du alt om det....

BTW: Alle med en porsjon rutine vet jo at man går inn verkstdporten for å komme rett i Artigbutikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det var min første tanke og... man går da rett inn til morrobilene, de kjedelige står langt inne i lokalet (om man går inn fra "riktig" side vel og merke :D)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Simen... jeg er skuffet over geografi kunnskapene dine...

btw. snart slipper dere å måtte se trauste biler før godsakene kommer..  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...