Gå til innhold
panzhar

Dødt batteri

Anbefalte innlegg

Batteriet på 156en min er plutselig helt dødt. Bilen har aldri hatt problemer med å starte osv og det ser ikke ut som kontakten er dårlig. Kan noen være behjelpelig ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikke vet jeg. Men batteriet døde helt plutselig på min bil også. Null gnist. Siden batteriet var over 5 år, så bare bytta jeg. Har  funka fint siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være noe i bilen som drar strøm.....hadde en Fiat Croma(kompisene mine kalte den Fiat Coma, men det er en av de beste bilene jeg har hatt ;D) som gjorde dette mot meg for noen år siden. Sjekka batteriet, ladet det opp og dagen etter var det flatt!

Fikk etter feilsøking lokalisert strømtyven i en av sentrallås-motorene. Det er forholdsvis lett å søke etter denne feilen, koble av batteriet og søk med multimeter på de forskjellige kursene ut fra sikringsboksen, da ser du fort hvor det er motstand.

Dette er en mulighet hvis batteriet viser seg å være i orden(det sjekker du med en syrevekt-måler)

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få strøm på den å dra et sted hvor de kan teste batteriet ditt. Er det gammelt og dårlig er det jo bare å bytte det før vinteren setter skikkelig i gang.

Er det ikke det og det skjer igjen, må du lete etter en strømtyv i bilens system.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilsøking etter strømtyv:

Finn alle tyskproduserte elektriske komponenter og bruk eliminasjonsmetoden.....  ::)

Jeg går ut i fra at alle elektriske komponenter er fra bosch, og omtales i dagliglivet som upålitelig italiensk elektronik....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilsøking etter strømtyv:

Finn alle tyskproduserte elektriske komponenter og bruk eliminasjonsmetoden.....   ::)

Jeg går ut i fra at alle elektriske komponenter er fra bosch, og omtales i dagliglivet som upålitelig italiensk elektronik....

ville tro det, da jeg også har hatt det problemet. ???  Men jeg skiftet batteri og etter det null problem. Det batteriet er tysk det også.

Så det er kanskje sånn at hvis alt det elektroniske, fra dynamo og til elektroniske komponenter er tyske, så fungerer det? Får du inn en eller annen dings fra et annet land, så stopper det.

Så da kan alt det mekaniske, osv. være Italiensk, da fungerer det. Legg dette sammen og vips og viola, verdens beste bil????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...