Gå til innhold
integrale

Overhaling av diff eller hvor får man en ny?

Anbefalte innlegg

Girkassen er nede på Integralen og jeg har fått ut diffen! Det ble observert en ulyd med tilhørende vibrasjoner under kjøring, derfor har jeg benyttet annledningen til innkjøp av ny komplett clutch og girkassen pusset til det "ugjenkjennlige" og jeg vil ikke spare på noe når arbeidet først må gjøres (mye mye arbeid) på diffen. Hadde i utgangspunktet kun tenkt å skifte utgående lager men ser risken med at det kan være noe mere som gjør vibrasjonen. Er det noen som har erfaring som kan si hvor jeg bør levere den inn for overhaling eller skal jeg gå til innkjøp av en ny diff (pris?). Er dette vansklig å overhale osv..

Fikk et tips i en annen tråd om at EVO diff er det eneste som holder, vet ikke om den passer min bil.

På forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen er nede på Integralen og jeg har fått ut diffen! Det ble observert en ulyd med tilhørende vibrasjoner under kjøring, derfor har jeg benyttet annledningen til innkjøp av ny komplett clutch og girkassen pusset til det "ugjenkjennlige" og jeg vil ikke spare på noe når arbeidet først må gjøres (mye mye arbeid) på diffen. Hadde i utgangspunktet kun tenkt å skifte utgående lager men ser risken med at det kan være noe mere som gjør vibrasjonen. Er det noen som har erfaring som kan si hvor jeg bør levere den inn for overhaling eller skal jeg gå til innkjøp av en ny diff (pris?). Er dette vansklig å overhale osv..

Fikk et tips i en annen tråd om at EVO diff er det eneste som holder, vet ikke om den passer min bil.

På forhånd takk

evo diff passer, bolt on. tåler mere enn standard og pleide og koste under 5 store om du kommer over en brukt. ellers så kan man jo montere en komplett evo kasse, så slipper du rote rundt i kassa.  en overhalt slik ligger på rundt 20, da er den god som ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fem tusen er vel greit, men 20000kr er alt for mye selv om bilen er det beste som har hendt meg :)

Trenger jeg å bruke et "spesial" firma eller kan et vanlig verksted overhale den jeg har? Skal høre litt i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Da er det nok å prøve å få tak i en evo kasse eller diff ja..

Om du velger å overhalle har jeg tidligere fått tips om Tor Breiby som er meget god på kasse og diff. Koster jo ikke mye å ta en telefon å høre hva han sier iallefall :)

Tor Breiby's bilverksted

64945090

Skal visstnok ligge i Ski

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig! Ikke egen erfaring med Breiby da mitt problem løste seg på annet vis, men han skal visst ha peiling.. Hyggelig fyr. Ring han og hør  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er girkassen hos breiby og etter seks uker har jeg endelig fått audiens :). Det er et drev i diffen som er slitt, er det noen som har sett en komplett diff tilsalgs eller vet om delesjappe som selger slikt Hjeeeeelp nå vil jeg ha bilen på veien!!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...