Gå til innhold
Alfanord

Crosswagon og Auto Ital

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her og jeg vurderer å kjøpe en Crosswagon, har noen her erfaring med modellen? Har lagt merke til at en god del Crosswagen selges av Auto Ital, er det noen som har kjøpt bil gjennom dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Crosswagon. Men jeg har kjøpt bil av Auto Ital og var veldig fornøyd. Har lyst på ny bil nå og har ingen problemer med å kjøre til Oslo igjen for å hente bil hos Auto Ital.

Lykke til med bilkjøpet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefolk, nøler ikke med å kjøpe bil igjennom dem igjen om det skulle bli aktuelt.

Jeg sendte dem en mail med det jeg ønsket av utstyr i bilen, når de fant den, fikk jeg svar.

Dro og kikket på den og kjøpte den i samme slangen  ;D

Siden jeg hadde flydd ned til Oslo, tok han det ekstra brydderiet med å ordne alle papirer i løpet av samme dag. Meget bra gjort av Dan.

Det var en ekstra fornøyd herremann som kjørte hjem den ettermiddagen  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det var mye skryt til Auto Ital.  Skjønner det er trygt å kjøpe bil der.

Har vært svak for Alfa lenge, men fornuften (og kona) har fått siste ord i bilvalgene våre. Nå gjelder det å overbevise min bedre halvdel at Alfa fint kan fungere som familiebil (har 2 unger på 2 og 5). Vi er begge italiofile så utgangspunktet er det beste. Kunne og tenke meg en 159 sportwagon, men med snørike vintre og dårlig brøyting passer nok en Crosswagon bedre. Skal ikke 159 komme i en Crosswagon utgave snart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er første gang jeg er inne på denne siden, men måtte bare registrere meg for å kunne svare deg. Jeg kjøpte en Crosswagen av Autoital i Januar 2007. Er superfornøyd. Bilen er utrolig god å kjøre og er suveren på vinterføre.

Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte bil av Autoital nå i sommer etter at jeg solgte min Crosswagon. De er seriøse folk som du ikke skal være bekymret for å handle med :)

Ad. Crosswagon... Noe av det beste innen firehjulstrekk, Passe høyde under bilen, slik at man kan selge snøskuffa ;) Står du fast med denne må det helikopterløft til ;D

Selv om den er litt høyere enn vanlige alfaer, ligger den på ingen måte tilbake for andre alfaer når det går unna på vanlig vei heller. Veldig tight og fin, moderne på alle måter. Hvis jeg skal sammenligne med de to 166ene jeg har hatt, den ene en 2,5 V6 Super og nå en 2,0 TS blir crosswagon som en liten GTI bil i samenligning. På bane vil det selvfølgelig være en annen historie, men det er helt irrelevant i denne sammenhengen.

Jeg følte at motoren "løsnet" skikkelig etter ca. 17000 km da ble den skikkelig sprek. Men hadde jeg skulle hatt den lenger hadde jeg chippet den!

Det jeg var missfornøyd med var at allerede etter ca. 15000 km måtte vi skifte bærearmer og stabstag foran :o Det kan vel tyde på at de ikke er dimensjonert for en tung bil med store hjul og kraftige bremser(samme som GTA ;D). På min bil gikk dette på garantien heldigvis.

Sikkelig innertier hos fruen ihvertfall ;) Fruen elsket bilen og fellte en aldrig så liten tåre i det hun ga fra seg nøkkelen :D

Kan nevne at vi også tenkte å kjøpe en ny 159, men prioriterte stv. og firehjulstrekk, noe vi ikke angret på!

Løp og kjøp!

Snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er plassen? Crosswagon/sportwagon har rykte på seg at de er trange. Har noen lengde, bredde og høydemål på bagasjerommet?

Snorre, var bilen kun gått 15000 km når bærearmer og stabstag ble skiftet?  Hvorfor solgte du Crosswagen? Har du kjøpt noe bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plassen er vel som en BMW 3 serie vil jeg tro, ikke noe problemå få med full oppakking på tur heller. Som alltid form før funksjon når det gjelder Alfa ;)

Bilen var gått ca 15000 km når dette ble skiftet ja! Vi var første eier.

Crossert'n ble solgt på grunn av at vi skal bygge hus... det er dyrt i disse dager har jeg hørt ::)

Kjøpt noe bedre?... tja... ikke bedre til å ta seg frem, men byggkvaliteten på 166 er i en annen klasse etter min mening. 166'n er helt konge på langtur! Sittestillingen på 166 er bare helt perfekt for meg, men smaken er som baken vet du :)

For fruen er det nok slik at hun digger Crosswagon, mens 166'n er helt okei liksom ::)

Snorre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...