Gå til innhold
Deeps GTV-TB

HJELP!

Anbefalte innlegg

Det går fint ann rasere drivverket i hvilken som helst bil selv med den minste motoren med uvettig bruk.

Så med vettig bruk ser jeg ingen betenkeligheter med 300hk + og høyt NM.

Så hvor grensen går ved rå akselrasjon ja det kan du lure på.... heldigvis driver vel denne bilen bare på det ene framhjulet, så framdriften er da satt.

For å gjøre det lettere å drepe drivverket kan man jo benytte slicks, og differensialbrems.... Eller lavær å sette den sikkelig i gir før man drar løs 300hk og 417 Nm,da tenker jeg det skjer ting i girkassa....

Martin Schanke kan sikkert bygge en girkasse til deg som tåler det meste, om du spørr pent selvfølgelig....og har masse penga..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen har nok hk (Spider 2.8 V6 TB). Men det er montert kasse fra 3.0 V6 24v for å takle dreimomentet. Videre har den sinterclutch med standard trykkplate.

http://www.squadra-tuning.nl/NL/specials/spider_28_v6_tb.html (Se kurvene nede på siden)

Videre er kjølingen (olje og luft) forbedret.

Denne bilen har nok hk (Spider 2.8 V6 TB). Men det er montert kasse fra 3.0 V6 24v for å takle dreimomentet. Videre har den sinterclutch med standard trykkplate.

http://www.squadra-tuning.nl/NL/specials/spider_28_v6_tb.html (Se kurvene nede på siden)

men passer den kassa 3.0 v6 24v på motoren min også da eller !?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig. Han har bygd motoren selv. Det er en 3-liter blokk med 2.5 veiv.

Når jeg leser teksten litt grundigere ser jeg også at han ikke bare har forbedret kjølingen for olje og luft, men også for vannet.

Dessuten er det andre turboer og nykonstruert eksosanlegg. Originalt er nemlig downpipen i trangeste laget for å hente ut mer en ca. 235 hk ut av en 2.0 V6 TB. Selv ikke med morsommere kamaksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT. Men vil det si i praksis at 916 kan få automatgear også da?

Eller er det flere større forskjeller her? (Opphengsfester til kassa mm., en del kasser og motorer har jo flere festemuligheter som ikke brukes i alle modeller.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags girolje skal man bruke på disse kassene? Prøvde først comma 80/90 bare som en test olje etter den igjen var montert i bil. Nå kjører jeg med castrol saf-xo - men den virker for tynn. Man føler liksom litt for mye da man girer. Akkurat som om girskift henger litt noen ganger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men passer den kassa 3.0 v6 24v på motoren min også da eller !?

noen som kan svare meg på det ?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at kassen passer. Er vel ikke forskjell på boltavstanden i blokka. Men du må nok kanskje forandre litt på girvaierene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at kassen passer. Er vel ikke forskjell på boltavstanden i blokka. Men du må nok kanskje forandre litt på girvaierene.

hum :P

jaja bare og finne seg en gear kasse da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...