Gå til innhold
Landmann

Hvor mange trans-aksler (116-serien) er i daglig drift?

Anbefalte innlegg

Jeg letet, men fant ikke liknende tråd.

Det hadde vært interessant å få vite hvor mange og hvilke trans-akselmodeller av Alfa Romeo, som er i daglig drift i kongeriket. Vi vet jo at mange har prosjekter på gang, men dette er gjerne nedskrudde, bortsatte biler. Men hva med de som ruller .....

Derfor: Fortell hvilken modell (Alfetta, 75, Giulietta, 90, GTV) du har og skriv noen ord om den daglige driften.

Kommentarer og chatting gjøres i "skravlerommet" eller ved å sende en PM direkte til eier.

Da begynner jeg:

Modell

Jeg kjører en 1985 modell Alfa 90 2.5V6 Gullkløver; koksgrå lakk med stoffinteriør. Som de fleste andre V6-modellene av Alfa fra dette tidsrommet har forrige eier byttet ut 2.5 literen med en 3.0 liter fra AR 75.

Her er en link som forteller om denne kuriose modellen av Alfa fra midten av 1980-tallet

http://www.alfaklub.dk/_kb_mthclassic_2003_6.html

Og her er en link som forteller om en annen 90, den svenske "elak edition"

http://video.google.com/videoplay?docid=-4487017971444940696&q=alfa+90&total=74&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1

Og hva med 80-tallets reklamefilm om denne bilen  ;)

http://video.google.com/videoplay?docid=1220261524490856738

Daglig drift:

Bilen brukes daglig til og fra arbeidet samt kjøring til skole og barnehage. Sammenliknet med f.eks. AR 164, så er dette en liten bil innvendig, spesielt for baksetepassasjerer. Likeså er den dårlig støyisolert sammenliknet med nevnte 164, for ikke å snakke om dagens biler. V6-motoren drikker bensin, i snitt 1,3 liter/10 km på de daglige 24 kilometrene jeg kjører. men jeg smiler  :) fordi eksoslyden er himmelsk. En italiensk arie som lydmessig parkerer selv BMWs seksere.

Jeg behøver vel ikke å fortelle om en morgentreg girkasse, dogging på vinduer og treg vinduspusser, harde vinduslister ..... det er jo en 22 år gammel bil  ;) Men med litt varsom hånd triller den godt avgårde.

Takket være Biltemas lave priser har understellet fått en real omgang med tynt- og senere tyktflytende understellsmasse. Så da holder jeg forhåpentligvis rusttrollet i sjakk.

Neste eier, vær så god.......:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er i daglig bruk.. Nettopp tectylbehandlet, så den holder saltet i sjakk.. Men planen er å ikke bruke bilen så mye i vinter... Mer om bilen: Se min tråd på "min alfa romeo" "ZECOND"

-Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Giulietta var i utgangspunktet i daglig sommerbruk, nå er den bare delvis demontert for utbedring av enkelte småting (trengte strengt tatt ikke plukke den fra hverandre. Kunne hatt den kjørbar igjen på noen få timer, men da måtte noen montert topplokket for meg. Av redsel for masse rust så våger jeg overhode ikke bruke den om vinteren.

Siden det også nevnes noe om hva andre transakseler som finnes i riket her så kan jeg jo også nevnte at jeg har en 76 modell gammel svensk alfetta banebil. Denne mangler i all hovedsak motor/mellomaksel og fjæring forran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er maaaaaaaaange av oss som mener at vi kunne kjørt 116 bil i daglig drift året rundt hvis vi bare skrudde litt :D

Jeg har forresten 3 stk, jeg har skrudd mer enn jeg har kjørt. Og de kommer ikke til å se et korn salt!!

Men back to topic........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vett om noen her i Kopervik som kjører en Rød GTV2.0 116 året rundt. Bilen har vert restaurert som jeg forstår det.

Sikker på at den er i helårsbruk? Det er jeg rimelig sikker på at den ikke er... Har sett den en gang i år, det var i sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vett om noen her i Kopervik som kjører en Rød GTV2.0 116 året rundt. Bilen har vert restaurert som jeg forstår det.

Sikker på at den er i helårsbruk? Det er jeg rimelig sikker på at den ikke er... Har sett den en gang i år, det var i sommer.

Ja Aina bruker den hele året rundt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en Giulietta 116 serie til salgs? 1300, 1600 el 2000 ikke viktig.

Leiter etter prosjekt, kan godt være litt rep men rustvrak er ikke ønskelig.

Erik A

957 02 320

[email protected]

Nååå... Era? Du så det allerede for deg, skjønner jeg?  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den dogger inni allerede, før du i det hele tatt har begynt på morgen rushet i ruskregn.... Nei, heller en ny kjedelig vinterbil... Ta den til høyre i garasjen i vinter heller!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...