Gå til innhold
Runet

Parkeringssensor bak piper på 05 156SW

Anbefalte innlegg

Ikke bare når den skal >:(

Første kuldedagen i går. -2 grader og rima. Setter den i revers og det lille pipet kommer, men går over i kontinuerlig pipelyd.

Tørka av sensorene, men fortsatt samme.

I dag er det plussgrader og det virker som det skal.

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kan ikke se at den har flyttet på seg. Og da skulle den vel heller ikke svikte bare når det var frosset.....

Tanken min er at kanskje kabelkontaktene på en av sensorene er så på grensa kontaktmessig at kontakt eller ikke varierer med temperatur. Vet ikke om noen har erfart tilsvarende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også dette problemet på min gt i fjor vinter, og jeg hadde den inne hos motorforum i bergen, men di fant ikke feilen. Det som jeg gjorde var å ta ut kontaktene , tørket dem og faktisk fant jeg en ledning som var løs. Tenk bare en av di fire vil da slå hele systemet ut av spill. Etter dette har den virket 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også dette problemet på min gt i fjor vinter, og jeg hadde den inne hos motorforum i bergen, men di fant ikke feilen. Det som jeg gjorde var å ta ut kontaktene , tørket dem og faktisk fant jeg en ledning som var løs. Tenk bare en av di fire vil da slå hele systemet ut av spill. Etter dette har den virket 100%

Høres logisk ut ja. Om systemet fortsetter med drift når en sensor er ute, vil den jo ikke registrere at noe er i veien, du stoler på systemet og det sier bang.....

Er det mulig å komme til baksiden av sensorene uten å ta av fangeren? Er det et triks for å vippe ut en og en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en feil med en sensor, sprekk e.l slik at det kommer fukt inn i den, og som kanskje blir problem først når det fryser..

Har vært borti det på et par Saaber på jobben. På de kan man lese av på diagnoseverktøyet hvilken sensor som feiler. Vet ikke om det er slik på AR,men det skulle ikke forundre meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en feil med en sensor, sprekk e.l slik at det kommer fukt inn i den, og som kanskje blir problem først når det fryser..

Har vært borti det på et par Saaber på jobben. På de kan man lese av på diagnoseverktøyet hvilken sensor som feiler. Vet ikke om det er slik på AR,men det skulle ikke forundre meg.

Hm...ja.. Skal på Fiat i Førde den 26/11. Håper den lagrer feilkoder, for feilen er nok ikke der akkurat når de tester.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan bakfangeren er på 156, men mest sansynlig må den tas av for å komme til de to bakerste. Di tas av ved å trykke inn og vri, ( fjærsystem ) da løsner di, husk dette gjøres fra innsiden av fangeren. Slik gjorde jeg på gt, men det kan jo hende det er anderledes på 156 er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset om trykk og vri. Liker å fikle litt sjøl, så det blir nok en pils og litt lys i garasjen i helga :) Og strekker ikke jeg til, får jeg føye det på servicelista til Fiatverkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...