Gå til innhold
Vitamin Beta

Stol til Corsakjøring og til gate

Anbefalte innlegg

Er det noen gode tips om stol som kan brukes til all kjøring, eller må en bruke spesiell stol til racing. Ser på sidene til f.eks Pedersen Racing at det er mye å velge i mellom. Skal kjøre Lancia Thema, så originalstolene egner seg ikke på bane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha en FIA godkjent stol til konkurransekjøring, og den må i likhet med beltene byttes ut hvert 5. år. Dato står på stolene.

Kjøp en rimelig rørstol, det er mer enn godt nok. Også til vanlig kjøring. Vær nøye med å få riktig kjørestilling (som du er komfortabel med) når du monterer stolen, det er viktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite obs i forhold til å bruke racingstoler på gata: de har en ekstrem bøtteform naturlig nok, og det er ikke sikkert damer syns det er så behagelig å sitte i dem på en lengre tur. Damene er jo litt bredere mellom hoftekulene fra naturens side, og etter Ringentur i fjor fikk jeg vite at det var direkte ubehagelig etter et par runder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en ny Sparco Sprint.. Men den er litt for romslig for meg.. Hmm.. spørs om jeg ikke må rive på meg en litt smalere stol ja..

Da kan du jo prøvesitte en Rev-stol, du har vel tålig samme kroppbygging som meg, og jeg sitter ganske greit i min. Du får løpe til butikken å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke mye.. men jeg sitter liksom ikke helt fast heller...

Må uansett vente litt.. nå er jeg blakk! handlet 4 kammer i dag... ;)

Ja DEN tanken holdt du lenge for deg selv!! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...