Gå til innhold
integrale

Klarer nesten å skille girkassa fra motoren :(

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hold på å prøvd å skille girkassen fra motor, men det lar seg ikke gjøre. Får gir kassen 1-1,5 cm ut fra motor, men der stopper det. Er det noen spesiele kriterier som man må huske på, f.eks gir eller fri osv. Alle bolter er løst og ja det har jeg sjekket 10 ganger minst. Begynner å bli rimlig fortvilet. Har hatt ned girkasse før på en enkel liten bil og det gikk veldig fort.

Lancia Integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg hold på å prøvd å skille girkassen fra motor, men det lar seg ikke gjøre. Får gir kassen 1-1,5 cm ut fra motor, men der stopper det. Er det noen spesiele kriterier som man må huske på, f.eks gir eller fri osv. Alle bolter er løst og ja det har jeg sjekket 10 ganger minst. Begynner å bli rimlig fortvilet. Har hatt ned girkasse før på en enkel liten bil og det gikk veldig fort.

Lancia Integrale

du har husket gear overføring,støtte til gearoverføring,støttebrakett på baksiden av motor,fremre venstre motorfeste, clutsh gaffel !?

kan ikke huske at det er noe annent hokus pokus. da sitter den bare på inngående aksel, rist og bryt den løs  ;)

når du monterer, husk at gaffelen på clutsjen ikke går på plass av seg selv, den må føres i spor samtidig når man setter inn kassa.

har du ikke evo diff kan du like godt bytte til det mens du har skjiten ute, den orginale holde ikke.

akslingene på selve drevet som ligger på siden inni gearkassa og låser løsner og spiser seg ut i godset. dette gir masse aluspon og du havarerer, vi prøvde og sveise dette fast en gang for alle, men like fordømt dro det seg løs nåre bilen ble lekt litt med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et utfyllende svar, clutch gaffelen hvor sitter denne? Den tror ikke jeg har løsnet den. Har fjernet alt av giroverføringer og tilhørende braketter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som asn skriver så henger clutchgaffelen fast på utløserlagret.

Så hvis clutchoverføringen er lik som på Evo'en, så må du fjerne slavesylinderen, hvis den fortsatt er montert vil du få det problemet du beskriver.

Edit: Slavesylinderen sitter oppå girkassa og opererer clutch gaffelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker begge to, det er nok det som er problemet ja sylinderen sitter på ennå. Begynner å bli lei av å ligge på garasje gulvet, snart på tide å slutte å skru eller finne seg et lokale med løfte bukk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker begge to, det er nok det som er problemet ja sylinderen sitter på ennå. Begynner å bli lei av å ligge på garasje gulvet, snart på tide å slutte å skru eller finne seg et lokale med løfte bukk.

ta det med ett smil, det er en hobby....

etter litt øvelse er det ingenting som stopper deg  ;)

tips er glass cola, god musikk, og en hjelpende hånd fra en bekjennt med samme interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang takk, har akkurat fått ned kassa, tør ikke tenke på når den skal oppigjen >:(. Måtte løsne fundament(husker ikke det korekte navnet) til bærebro og  stabstag.

Det er litt kjedlig å arbeid i garasjen fortiden da jeg ikke har fått ferdigstilt den skikkelig. Har isolert den og holder på å legge gips på vegger og tak, det er heller ikke kommet opp skikkelig lys. Så når man har fått ferdigstilt den og laget skikkkelig orden på verktøy og utstyr da blir det straks mere artig å holde på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...