Gå til innhold
kjell åge

død 164ts trenger hjelp!!!

Anbefalte innlegg

etter at batteriet var flatt i dag, så måtte eg koble meg innpå plusskabelen i motor rommet for å få strøm til å opne bagasjelukå, 

men det må tydeligvis ha blitt ein kortstutning.

for når eg heiv på startkablene på batteriet så er det alikevel dødt.. lyser bare svakt i displayet..

noen sikringer som kan vere brutt??? for det er vel en hoved sikring en plass??

tips motas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble startkablene varme ? Høres ut som dårlig kontakt til gods. Har du sjekket forbindelsen mellom minuspolen og gods,chassis på bilen ? Prøv å legge en ny provisorisk kabel mellom minuspolen og en plass du vet sikkert har god kontak til gods. Se om det hjelper.

Men hvis batteriet ditt har kortsluttet så kan du også få denne feilen.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å starte bilen fra motorrommet også . Minus på motoren og pluss på koblingsboksen.

Kan være at batteriet i bilen er så dårlig at det tar "all" strømmen fra donoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo prøve å starte bilen fra motorrommet også . Minus på motoren og pluss på koblingsboksen.

Kan være at batteriet i bilen er så dårlig at det tar "all" strømmen fra donoren.

det var jo dette eg prøvde da det "kortsluttet", batteriet er 2 månder gammelt.  men skal prøve med et annet batteri i dag og se om det hjelper. 

har ikke denne bilen noen hovedsikringer da?? overspenningsvern av noe slag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble startkablene varme ? Høres ut som dårlig kontakt til gods. Har du sjekket forbindelsen mellom minuspolen og gods,chassis på bilen ? Prøv å legge en ny provisorisk kabel mellom minuspolen og en plass du vet sikkert har god kontak til gods. Se om det hjelper.

Men hvis batteriet ditt har kortsluttet så kan du også få denne feilen.

Arvid.

start kablene ble ikke varme,  skal sjekke jordingskablene senere i dag,

takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...