Gå til innhold
Gjest JEJ

Teorikurs Hastighetslisens onsdag 28.november!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Beskjed fra NBF:

Det vil bli avholdt et teorikurs i Hastighet onsdag 28. november  kl 18.00. Sted: NBFs lokaler Bryn

Pris: 500,-

Påmelding: [email protected] eller tlf. 23 05 45 00

Med vennlig hilsen

NORGES BILSPORTFORBUND

De av dere som har meldt sin interesse til meg er påmeldt!

Det er:

Marius Sorteberg

Andreas Engesvik

Kenneth klausen

Magnhild Huseby

Olav Kristian Huseby

Kevin Lied

Robert Sørensen

Ole jørgen Oulie

svein Guldbransen

Kjetil olsen

Alle andre som vil melde seg på, gjør det på kontaktinfoen over.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt nok for oss som bor her, men ikke så lett for andre kanskje.

Prøv dette kartet her, du kan dra viseren opp og ned og få stedet i alle perspektiv. For oss lokale er det bare å ta av fra store ringvei ved Bryn så er det noen hundre meter derfra. Detaljene ser man på kartet.

Tenker du å starte med en GTV6 3L til neste år?  Høres insteressant ut å få med flere 116 GTV´er!

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=8&companies=&imgt2=MAP&lne=&q=Nils+Hansens+vei+2%2C+Bryn%2C+Oslo&imgt=MAP&lnw=&id=a_188594&n=60.3124502638071&s=59.5099059361929&e=12.039098168521&w=9.60909543147899&zoom=0.035937000000000004&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, finner det vel... Må bare høre om jeg kan stikke fra jobb...

gabor: både ja og nei... Bygger om gtv6en, ja, men lurer litt på om 166en blir for slapp for å trekke såpass stor bil+ henger. så holder øynene åpne for mindre dononger og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alfetta 76:  Går sikkert å få ekvipasjen inn under 1500Kg, noe som kunne gått med vår familiebil.  Men med tanke på enkelte bakkestarter underveis så har vi valgt en 2.4 diesel som trekkbil.  Den er utrolig til å dra igang!  Den andre som har 116GTV bruker en BMW 5(?) serie som trekk bil. Ser ut som det går bra.

Her et bilde av doningen på vei til banen.

post-919-14779320677543_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, skikkelig traktor som trekkbil. 166en klarer det nok, men... Får se hvilken vekt jeg kommer opp i. 

JE, vet du sånn ca hvor lang tid kurset tar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kurset overstått!

Tusen takk til Jon-Even for at du fikk arrangert dette kurset. Damen på NBF var mektig imponert over at det var så mange påmeldte til et slikt kurs sent på høsten, og jeg tipper blivende Corsapiloter sto for flesteparten av deltagerene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som ventet på prøven å få se den ferdigretta før de dro hjem. det gadd ikke jeg.

Grensa for ikke bestått var forresten 15 feil, får vel tro det gikk bra for de fleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurset er gjennomført.

Takk til NBF som kjørte kurset, og takk til kursleder Bjørn Gulbrandsen for en hyggelig kveld.

Slenger meg på dette sitat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

900 eller 1000...

JE

Å den kan brukes i sverige også?

Kan den svenske brukes i norge?

Hmmmm på tide og få ut fingern her... tro...

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte i fjor 1125,-

Prisøkningen er grunnet at NBF nå har høynet den obligatoriske forsikringen som er inkludert i  den personlige lisensen.

Før var det vel 900 eller 1000 ja Jon Even.

Jeg betalte også den "Utvide førerlisensen" på 420,- i fjor.

Noe som øker forsikringen din ytterlig hvis det skulle skje noe på banen.

Tror utbetaling ved 100% invaliditet økte fra 100.000 til 500.000 ca.

Verdt det mener jeg.

Tror du må betale my mere for at dine forsikringsavtaler skal bli like gode ang dette.

Les infoen som følger med når du får lisensen i posten så lærer dere litt om det!

Husk at mange forsikringer opphører og/eller reduseres kraftig når man er på en motor-bane!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

900 eller 1000...

JE

Å den kan brukes i sverige også?

Kan den svenske brukes i norge?

Hmmmm på tide og få ut fingern her... tro...

Erik A

Da tror jeg du må ha en "internasjonal" lisens.

Tror den eneste forskjellen er at man må ha passbilde på den internasjonale :D

Dog er ikke 100% sikker på om man er nødt til å ha den internasjonale for konkurranse i Sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man delta i forhåndsannonserte internasjonale konkurranser i utlandet, eller i Norge, må man ha internasjonal lisens. Ved deltakelse i nasjonale konkurranser i utlandet er det bilsportforbundet i arrangørlandet som avgjør hva slags lisens man må ha.

Svenske og norske bilsportforbundene samarbeider på dette og nasjonale lisenser gjelder i begge land.

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...