Gå til innhold
oyvinds

Barnesete til 156 SW 2000 mod

Anbefalte innlegg

Jeg vil vel tro at stort sett alle barneseter passer i 156?

Det er vel forsåvidt litt avhengig av om din bil har isofix-feste for barnesete.

Noen som kan bekrefte/avkrefte om Alfa 156 har isofix-feste? Og på hvilken årsmodell kom i så fall dette?

Jeg har selv en 2004-modell 156 SW og aner ikke om den har isofix...

Hvor gammelt er barnet? Det bestemmer jo gjerne hvilken type stol du skal ha  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil vel tro at stort sett alle barneseter passer i 156?

Det er vel forsåvidt litt avhengig av om din bil har isofix-feste for barnesete.

Noen som kan bekrefte/avkrefte om Alfa 156 har isofix-feste? Og på hvilken årsmodell kom i så fall dette?

Jeg har selv en 2004-modell 156 SW og aner ikke om den har isofix...

Hvor gammelt er barnet? Det bestemmer jo gjerne hvilken type stol du skal ha  :)

Og vi har en 2004 SW og der er det er isofix...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser man om det er isofix, er det noen spesielle feste-greier under baksetene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser man om det er isofix, er det noen spesielle feste-greier under baksetene?

Det er små metallbøyler nede i seteryggen, en på hver side av sitteputen til de 2 sitteplassene. Altså ikke til sitteplassen i midten.

Ang. barnesete så har jeg i min 156 sw et besafe izi combi/kid ( må være et av de største jeg har sett, men også testvinner for 0-18kg) i bakovervendt posisjon. Finnes ikke i isofix etter det jeg vet. Med dette barnesete i bilen vil pasasjeren fremme ikke kunne flytte sete i bakerste posisjon, men det er fortsatt greit med plass for folk opp til ca 190 cm. Jeg mener også at det blir bedre plass når barnesete snus til fremovervendt posisjon. Dette sete er tungt (ca 10kg), og tar ( for lang ) tid å montere, så det er ikke et sete man flytter mellom flere biler.

TM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 156 sw fra 2001. Bruker et Maxicosi sete til jentungen på 7 mnd. Hun sitter med ryggen mot kjøreretningen. Flata ut baksete med et teppe da vinkelen på barnesetet ble vel mye slik at hodet til ungen tipper forover når hun sover. Ser ikke bra ut :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte maxicosio i dag på tilbud til 999 på barnas hus. Dette skal visst være det beste på markedet. Du kan også kjøpe en base som koster 1500 og gjør setet mer praktisk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om min 2004 156 SW har isofix...

Maxicosi har jeg hørt mye bra om, hørtes ut som et meget bra kjøp til 999,-.

Jeg tror vi kommer til å gå for Recaro Young Profi barnesete, de får også bra score på sikkerhet samt at fargene matcher skinnsetene i bilen  8)

YoungProfi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde ikke jeg hadde isofix på min 156 SW 2002 og et sete ble innkjøpt.

Så får jeg demonstrert på en ny Fiat på Autovia hvordan isofix-festene ser ut, henter min egen bil og sjekker.  Der var det visst to gjemte bøyler på hver side i bakseteryggen, gitt. 

PS - Pent, nesten nytt,  barnesete til salgs (uten isofix)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke ut som om min 2004 156 SW har isofix...

Joda, min Sportwagon har isofix  ::)

Vi var å kjøpte sete idag, og når jeg endelig skjønte hvordan isofix-festene ser ut så var de enkle å finne.

Det er som sagt lengre opp i tråden 2 bøyler på hver side av setene bak (ikke i midten), man trenger alså ikke å vippe setene fremover for å finne festene (noe jeg opprinnelig trodde...)

Vi valgte Recaro Young Profi (med isofix-base) da dette virket mer praktisk enn MaxiCosi Cabrio Fix, i tillegg så både ser og føles Recaro.-setet mye tøffere ut  8).

De røde detaljene på setet matchet også de røde momo-skinnsetene meget bra (i motsetning til rød-oransje MaxiCosi)

Recaro_Young_Profi_P_36254f.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dan:  har det samme stående i min sw. 

Har ikke fått lest noe om setet, men lurer på om det er mulig å ta av eller folde inn gulvstøtta/benet som går til gulvet.

Tar så j... stor plass i bagasjen! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...