Gå til innhold
Gjest JEJ

Retro trekkvogner!

Anbefalte innlegg

Retro-racing krever retro trekkbil right?

Trond med Thema SW Turbo er en klar favoritt, og rpms abarthifiserte 131 stv. blir nok en høydare.

Selv ser det ut som om jeg satser på 2wd GMC truck med 3" Belltech-senking. Retrofarger søkes iherdig om dagen.

oritkari_63_5.jpg

M20_mosport_trailer72.jpg

Et assortert utvalg kan sees her:

http://retrorides.proboards86.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1191075414

70-talls Transit hadde vært stort....

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En mkI Transit hadde vært konge som trekkbil. Jeg må ærlig innrømme at jeg har tittet litt etter en slik, men fruen er som vanlig ikke like entusiastisk ;D

Jeg har også prøvd å få tak i riktig mål på planet til en slik VW T2 pickup, men ikke klart å få klarhet i om jeg får en Mini opp på. Hvis noen kan opplyse om korrekte mål hadde jeg blitt glad :-*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står faktisk en lang Transit, X-russebil på Gressvik.... Ser grei ut, kanskje vi må sikre den før årets russekull får kloa i den+

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!!

Jeg bygde opp/om en transit ca 1973mod for mange år siden, denne fikk forlenget rammen med ca 80cm, lengre plan med knekk bakerst (for lettere av på kjøring) og ikke minst en 3,0S capri motor. :)

Alt dette er godkjent av biltilsynet, ikke mange ekvipasjer med bil på henger som hang med den, gikk like fort oppover som nedover med topphastighet på ca 150km/t.

Jeg veit hvor bilen er i dag og tror den er i ganske brukbar forfattning fremdeles, den er ikke brukt de seinere år.

Er noen intr så kan jeg sjekke om den er til salgs.

H.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo stått noen eldre Iveco'er til salgs (tidlig-miden av 80 tallet) med brille og store verktøyskrin bak kahytten. Det måtte jo vært det idielle for italofile. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Bredden husker jeg ikke, men vil tro ca 2,10-2,20m.  Planen som ble satt på var fra en ny VW LT og mer en brei nok for f.eks Volvo 140/240.

H.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Bredden husker jeg ikke, men vil tro ca 2,10-2,20m.  Planen som ble satt på var fra en ny VW LT og mer en brei nok for f.eks Volvo 140/240.

H.R

Absolutt interessant det altså.. Har du mulighet til å sjekke det ut, og evt sende meg en mail, pm eller ringe meg på tlf 90966750?

Daniel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et assortert utvalg kan sees her:

http://retrorides.proboards86.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1191075414

70-talls Transit hadde vært stort....

her var det mye atig. Men denne så kanskje ut som den mest tvilsome

GoldLeaf.jpg

Tvilsom er ordet. Trekkbilen er en utgave av Mini Moke med tak, disse ble orginalt levert med 850 :D

Det v :Dar også en engelsk kar som trakk raceminien med en Mini Van  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saftig trekkvogn! Gaaaammmel Transit med 2,9 Scorpio V6 ombygd til gassere..

Får en snikende mistanke om at det bor en liten Highway-man i deg signore Johansen!

Breaker breaker big 10-4 over and out

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saftig trekkvogn! Gaaaammmel Transit med 2,9 Scorpio V6 ombygd til gassere..

Sjeeeekk de blingfelgene! Jeg mistenker Haldenseren for å ha Lolita Lane i tankene og ikke Corsaen ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Næmen! Synes de gamle kassevognene og stasjonsvonene er tøffe jeg da! Heller det en H2 Hummer!

En gammel kromfanger CX eller pug 504 break hadde også gjort seg!

JE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...