Gå til innhold
Giulietta-Sprint

Alfa 164 3,0 V6 Super 1995

Anbefalte innlegg

164 kom med 2.5 V6. Skjelden dog..... Men om det er 12v eller 24v det er jeg neimen ikke sikker på

d har eg aldri hørt om.

eg har ei 164 bog...står ingenting der.

men ingenting forundre meg..... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg er i tvil selv. Den dukker opp av og til i diverse smørekataloger og delekataloger men at de blander med 2.5 TD kan jo hende. Har sett de til salgs på bl.a mobile.de noen ganger men det kan jo være skriveleif eller motorbytte :-\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

I èn av mine bøker står det at det ble ... 12 stk eksemplarer med 2,5 liter V6 bensin-motorer. Jeg har ikke fått sjekket motoren på bilen enda, men den ble kjøpt under annonse 2,5 V6. Jeg må ærlig talt si at jeg er usikker, men skal ta en runde på dette neste helg. ( Min bil har id. ZAR16400006310611 )

Jeg har sjekket opp hva det koster i avgifter for å få Norske skilter på denne. Virker rimelig håpløst - avgift på ca 80-90'. Vet ikke om jeg har regnet feil. Noen som kan bekrefte eller korrigere meg ??

Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke dataene på denne bilen men hvis vi sier 1450 kg, 160 hk(12v), 2495 ccm, 13 år (2008) så blir det 52700,- forutsatt at den ikke kommer inn under Co-reglene,men beregnes etter kubikk. Er det snakk om 3.0 12v så snakker vi om 71700,- med samme beregningsmetode ....... :-[

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

I èn av mine bøker står det at det ble ... 12 stk eksemplarer med 2,5 liter V6 bensin-motorer. Jeg har ikke fått sjekket motoren på bilen enda, men den ble kjøpt under annonse 2,5 V6. Jeg må ærlig talt si at jeg er usikker, men skal ta en runde på dette neste helg. ( Min bil har id. ZAR16400006310611 )

Jeg har sjekket opp hva det koster i avgifter for å få Norske skilter på denne. Virker rimelig håpløst - avgift på ca 80-90'. Vet ikke om jeg har regnet feil. Noen som kan bekrefte eller korrigere meg ??

Robert

Prøv og regn ut med "Alternativ Import" som Ronny sier. Da vil du nok komme på andre avgifter.

http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTaxAlt.aspx?id=117403&epslanguage=NO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ beregning kan lønne seg stort sålenge bilen ikke er skjelden eller i mint condition,i verste fall begge. En takstmann takserer bilen nøye utifra generell stand og km. Problemet er at en må først betale det statens satser forlanger. Etter taksering så får en evt. endel av beløpet tilbake.

Arvid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket ch.nummer på EPer, og den er i hvertfall produsert i 10/94 og da med motorkode 64305 som er en 12v 3,0 liter.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ beregning kan lønne seg stort sålenge bilen ikke er skjelden eller i mint condition,i verste fall begge. En takstmann takserer bilen nøye utifra generell stand og km. Problemet er at en må først betale det statens satser forlanger. Etter taksering så får en evt. endel av beløpet tilbake.

Arvid.

Det er derfor bra og ta inn "gammel" alfa på den her alternative metoden. Fordi Alfa kosta mye nytt men ligger som brukt veldigt lav hvor en da kommer frem til slike "gunstige" beløp. Ta f.eks en Alfa mot en BMW hvor begge biler stiller i "lik" klasse med samme utstyr osv så vil nok BMWen ha omtrent samme nybilpris om ikke mindre samt ha en høyere bruktbilpris en Alfaen, ergo dyrere å ta inn BMW enn Alfa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...