Gå til innhold
vegardw

Bytte registerreim på 156 2.0TS, omtrentlig pris/anbefalt verksted

Anbefalte innlegg

Hei,

Det nærmer seg snart registerreim-bytten på bilen, og jeg lurte på om noen kunne si noe om omtrent hvor mye dette kommer på for tiden? Bilen er en 156 med 2.0TS motor. Lurte også på hvilken verksteder som anbefales på østlandsområdet, både når det gjelder pris og kvalitet på arbeided. (Bor i Kongsberg og jobber i Asker, så området Drammen - Oslo er mest aktuelt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta på Emmsport i trondheim, kom seg på ca 7'500 kroner inkl arbeid, men da ble vannpumpe også tatt.

God erfaring med Carrozzeria Alfa jeg også, men nevner jo Autovia i Sandvika, virker veldig hyggelige, noen som har erfaring med de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta på Emmsport i trondheim, kom seg på ca 7'500 kroner inkl arbeid, men da ble vannpumpe også tatt.

Hvorfor bytta du vannpumpa?

Bytta hos CA. De benytter en forsterket reim som er bedre enn orginal.

De har fastpris for medlemmer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da heter reima Contitec? Men det er nok ikke reima som er hovedproblemet her, det er vel den dumme patenten med plastikk.....som kan ha en tendens til så sprekke,og så kommer havariet, som gjærne koster 20 tusen pronto....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å ta vannpumpa i samme operasjon da? Har jeg blitt lurt til stryls?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men valgte samme strategi ved reimbytte på ca. 140 tusen. Vannpumpa sitter på innsiden av registeret og det er en liten ekstrakostnad å være føre var i forhold til hva det koster å bytte vannpumpen separat. Nå er det straks tid for reimbytte igjen, men denne gangen får vannpumpa være i fred.

kam

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har blitt svært godt behandlet hos Autovia i Drammen, men har ikke fått fikset noe større saker der enda, så aner ikke hvordan kvaliteten og prisen på den type jobber er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å ta vannpumpa i samme operasjon da? Har jeg blitt lurt til stryls?

På min 1,9jtd-16 bytta Alfa i Hannover vannpumpa samtidig på 87000km. Jeg ba om pris på regreimbytte og fikk et prisforslag på 5-600 €.

Det sa jeg var greit. Regninga kom på 640 € og da hadde de tatt regreima med naturlig tilhørende saker og vannpumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt her så er kostnaden ved å skifte vannpumpa minimal når man først er i gang. Likeså med løpehjul og det øvrige av bevegelige deler. Koster deg en tusing eller deromkring ekstra, men som bonus får du den gode følelsen av å vite at alt er i skjønneste orden. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fastpris på CA, utført av en langhåret bergenser som har utført akkurat den øvelsen et par ganger før.

Erfaring kan jo ha litt å si.

Når det gjelder verksteder rundt Oslofjorden som kan utføre jobber på AR, så finnes det vel bare ett, eller?

Det vil si, Scooter Tom på CA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder verksteder rundt Oslofjorden som kan utføre jobber på AR, så finnes det vel bare ett, eller?

+ MFØA, Autoital/Bilservice, Motorforum Billingstad....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ MFØA, Autoital/Bilservice, Motorforum Billingstad....

Jeg vet at det finnes verksteder i området med alfa-logo på veggen.

AutoItal/Bilservice har jeg så dårlig erfaring med, at jeg blir helt svimmel. MFs verksteder har jeg aldri brukt, så de vet jeg egentlig ingenting om, men jeg har skjønt det slik at de er ganske dyre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoItal/Bilservice har jeg så dårlig erfaring med, at jeg blir helt svimmel.

..og da kan du velge mellom å være eksplisitt, med signatur, eller slette innlegget..

Hilsen sado-moderator

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..og da kan du velge mellom å være eksplisitt, med signatur, eller slette innlegget..

Hilsen sado-moderator

Hvorfor skal man ikke få lov til og uttrykke sin misnøye mot et verksted når de i dette tilfellet tydeligvis har utført en elendig jobb? Er det bedre at entusiaster blir lurt? Som du sikkert har lest på dette forumet så er det andre som skriver at de er fornøyde. Det er derfor ekstremt viktig og ikke moderere bort de som ikke er like fornøyde.

Jeg tviler på at Fredrik har noe imot og skrive under med signatur. Men da bør man vel heller være mer konsekvente og faktigst kreve en signatur med navn fra alle som uttaler seg om tredjepart på dette forumet? Eller er det kun negative kommentarer på verksteders arbeide som er underlagt denne helligdommen? Hva med de som faktigst skryter av et verksted, bør du ikke også kreve innlegg med signatur fra disse?

Vi lever i 2007 og jeg blir rett og slett forbannet på slik inkonsekvent småkonge sado-moderator oppførsel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hilsen sado-moderator

Hvorfor skal man ikke få lov til og uttrykke sin misnøye mot et verksted når de i dette tilfellet har utført en elendig jobb? Er det bedre at entusiaster blir lurt? Som du sikkert har lest på dette forumet så er det andre som skriver at de er fornøyde. Det er derfor viktig og ikke moderere bort de som ikke er like fornøyde.

Jeg tviler på at Fredrik har noe imot og skrive under med signatur. Men da bør man vel heller være mer konsekvente og faktigst kreve en signatur med navn fra alle som skriver på dette forumet? Eller er det kun kommentarer på verksteders arbeide som er underlagt denne helligdommen?

Vi lever i 2007 og jeg blir rett og slett forbannet på slik småkonge sado-moderator oppførsel.

App, app, det hersker vel en "enighet" om at kritikk av navngitte personer og firmaer ikke skal fremføres inkognito, ref. tidligere bruduljer omkring temaet. Personlig syns jeg at en skal ha baller nok til å sette sitt bumerke under slike kommentarer. Noe både du og Fredrik har  ;)

MF er dyrere ja, men da er det ikke mye diskusjon om alt er gjort etter boka og noe ryker innen 80 000 km / 3 år er gått.

mvh

Arve Vassbotn

Skreia

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arve, jeg redigerte litt på innlegget mitt rett etter at du svarte. Baller må til. :D

-

Stian Henriksen

Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hilsen sado-moderator

Hvorfor skal man ikke få lov til og uttrykke sin misnøye mot et verksted når de i dette tilfellet tydeligvis har utført en elendig jobb? Er det bedre at entusiaster blir lurt? Som du sikkert har lest på dette forumet så er det andre som skriver at de er fornøyde. Det er derfor ekstremt viktig og ikke moderere bort de som ikke er like fornøyde.

Vi lever i 2007 og jeg blir rett og slett forbannet på slik ukonsekvent småkonge sado-moderator oppførsel.

Ikke vær forbannet på meg; jeg er overhode ikke inkonsekvent. Jeg/vi er helt konsekvente i forhold til at vi ikke ønsker å være et organ for ubegrunnet dissing av verksteder eller andre tjenesteytere. Dette betyr på ingen måte at det ikke er lov å si fra om dårlige tjenester - hvilket jeg har gjort selv ved flere anledninger. Men: Dersom du har noe å utsette på et verksted skal du være konkret. Innlegg type "XX er innmari dårlige" blir slettet tvert. Du er hjertelig velkommen til å brette ut om hvem som har gjort dårlig arbeid dersom du tør stå for dine utsagn. Saklig kritikk gjør - forhåpentligvis - bransjen bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det virker fullstendig logisk å få lov å krittisere verksteder så lenger man tør fortelle hvem man er. Sånn sett "utelukker" man muligheten for at folk overdriver for mye. :)

Kritikken mot tidligere Bilservice hadde jeg håpet var et avsluttet kapittel. Det burde være rom for tilgivelse, eller har det skjedd mye tull etter at de startet opp på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo...

Inkognito?

Det er vel bare å se på profilen min.

Fredrik Hansen, Drøbak. Kjekkeste fyren på Alfa-treffene. Han med den sprekeste GTV6'n til tross for at Vegilia Svullo Motorolas innbitte hat mot CSC eksos....

Fredrik Hansen, født 8. juli 1968 er av den oppfatningen at verkstedtjenestene levert av Bilservice i Fyrstikkbakken 2, Oslo er av dårlig kvalitet. Jeg leverte en Lancia Ypsilon til hovedservice og nevnte at jeg opplevde rariteter fra bakvognen.

"Kan dere være så greie å sjekke hjulopphenget bak. Det slår og kjenner 'løst' ut"

"Vi så ingenting spesielt" var svaret da jeg hentet bilen.

Bilen oppførte seg verre enn noensinne, og jeg svingte innom lokalverkstedet på bygda hvor jeg bodde. Det tok mekanikeren på Eidsvoll Auto ca 3 sekunder å fastslå at det var bærebroen på den ene siden som var råtten (det vil si foringene). Et kjapt bytte til prisen av et par halvlitere på byen og bilen var som ny.

Så sent som i fjor høst var en Lancia på bukken på nevnte merkeverksted i Oslo. En Lancia med registteiringsnummer BP24489. "Her er alt fint og det er ikke nevneverdig mengde med rust i undervognen"

Dette var så jævlig feil at bare "Peace in our time" uttalt av statsminister Chamberlain overgår dette. De kanaleme hadde ikke gått gjennom en periodisk kontroll på et bakgårdsverksted i Montenegro en gang.

Rusten er nå forøvrig sveiset og bilen er til salgs.

I Lighterbakken har de jævlig mange fete biler, men det er forskjell på Auto Ital og det verkstedet ved siden av.

Skrevet av

Fredrik Hansen, Drøbak

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo...

Inkognito?

Det er vel bare å se på profilen min.

Fredrik Hansen, Drøbak. Kjekkeste fyren på Alfa-treffene. Han med den sprekeste GTV6'n til tross for at Vegilia Svullo Motorolas innbitte hat mot CSC eksos....

Fredrik Hansen, født 8. juli 1968 er av den oppfatningen at verkstedtjenestene levert av Bilservice i Fyrstikkbakken 2, Oslo er av dårlig kvalitet. Jeg leverte en Lancia Ypsilon til hovedservice og nevnte at jeg opplevde rariteter fra bakvognen.

"Kan dere være så greie å sjekke hjulopphenget bak. Det slår og kjenner 'løst' ut"

"Vi så ingenting spesielt" var svaret da jeg hentet bilen.

Bilen oppførte seg verre enn noensinne, og jeg svingte innom lokalverkstedet på bygda hvor jeg bodde. Det tok mekanikeren på Eidsvoll Auto ca 3 sekunder å fastslå at det var bærebroen på den ene siden som var råtten (det vil si foringene). Et kjapt bytte til prisen av et par halvlitere på byen og bilen var som ny.

Så sent som i fjor høst var en Lancia på bukken på nevnte merkeverksted i Oslo. En Lancia med registteiringsnummer BP24489. "Her er alt fint og det er ikke nevneverdig mengde med rust i undervognen"

Dette var så jævlig feil at bare "Peace in our time" uttalt av statsminister Chamberlain overgår dette. De kanaleme hadde ikke gått gjennom en periodisk kontroll på et bakgårdsverksted i Montenegro en gang.

Rusten er nå forøvrig sveiset og bilen er til salgs.

I Lighterbakken har de jævlig mange fete biler, men det er forskjell på Auto Ital og det verkstedet ved siden av.

Skrevet av

Fredrik Hansen, Drøbak

Se her alle sammen!! Ett eksempel til etterfølgelse, to konkrete eksempel tydelig beskrevet hva som var forventet, hva en fikk, og hva som egentlig var galt. Enkelt og greit beskrevet, uten F#¤% i H%#&%#¤  >:( >:(>:( signert und alles in ordnung. Slikt liker jeg, og det gir nyttig info, i motsetning til forrige innlegg av samme forfatter.  ;)

Fortsatt Arve Vassbotn, Skreia

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...