Gå til innhold
Uhu

Hvor er alle "5000" kroners alfaene

Anbefalte innlegg

Ja hvor er alle de gammle gode alfaene? Kan minnes det gode nittitallet da jeg kunne velge å vrake blant alfa'er i 5000 tusen kroners klassen,Ja tilogmed flotte "rustfrie" alfasuder fikk mann kjøpe for vrakpant....

Inflasjonen har sikkert gjort sitt de fem tusene fra 1991 er sikker 10000 nå, men hva i alfa får mann for den summen?

Kan dette ha med at det ikke var noen særiøs alfa importør store deler av 90 taller? Og derfor er det svært lite biler ute på norske veier?

Ja når var det en 33 fra 85,86..... tilsalgs sist, det gikk jo haugvis av disse bilene (har selv eid flere,ja det skal sies det var ikke mye til bil så de er sikkert rustet bort)

Så når kommer neste syklus med "billige" alfa'er? Regner med at det blir 156... men når, ser allerede tendenser til svært billige 916 GTV...

Når blir det 10 biler pr. kjøper? Om to år? Fem år ? Snakker vi om at 156 er en typisk 20000,- kroners alfa da?

Eller kanskje er det 166'n som blir den nye "billig" alfan?

Ja ja, det er bare vente å se.... Det kommer jo noen "nye" spennende modeller fra alfa, og er det noe som gjør noe med prisene på gammle modeller (10-20år) er det lanseringen av nye modeller..... Ja enn om det bare hadde skjedd det samme med feks alfa 156, som med ford sierra og mondeo...... (alle vet vel det?)

Jeg venter her,og ser.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du virkelig stått på så kunne du fått kjøpt bilen min for 10 000 kr for et par uker siden i et øyebliks svakhet. Trengte bare bytte sikring. Og den er PEN! ;)

post-1541-14779320579928_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at det vil være billigbiler å få tak i av alle de tidligere nevnte modeller, de som er dårlig vedlikeholdt og kanskje er en smule rusten, så en lysblå 156 her om dagen med store rustflekker :P... det kommer sikkert flere til med årene.

Men vil disse være atraktive da for det brede publikum, neppe. Så UHU, hang in there :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja når var det en 33 fra 85,86..... tilsalgs sist, det gikk jo haugvis av disse bilene (har selv eid flere,ja det skal sies det var ikke mye til bil så de er sikkert rustet bort)

Ikke mye til bil? jeg DIGGET min 86 QV, kjempebil! har inntrykk at av det er mange som har hatt disse som første alfa, og vært entusiaster siden..

du har nok rett, de blir nok et sjeldent syn fremover..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

164 billig om dagen? Når så du en billig en sist? ja da jeg fikk med meg den i Arendal,den på støren og den på steinkjær,men en ting er at de koster lite, men de blir langt fra billig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo en 3,0 164 for 10 lapper på Finn.. vei ikke hvordan den ser ut men...

Og en annen 164 3,0 for sikkert samme pris, med skinn og hele pakka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant tema!!!  Hmmm!

For oss er AR toppen av lykke!

Historisk sett har annenhåndsverdien på AR vært lav. Driftsproblemer og rust har også vært gjengangeren. Dette gjør at andre enn oss ikke finner bilmerket interessant og anser merket som en skjitbil.

Enten vi liker det eller ikke, så vil det komme et prisras på nyere AR ( 156, 166, GTV) i løpet av kort tid. Dette begrunnes av at de fleste som kjører nyere AR ikke er entusiaster på lik linje med oss her inne. Dermed må kjøpere som engang ikke har tenkt tanken på å kjøpe en sånn bil, lokkes av prisen. Sånn jeg ser det, har ikke alle selgerene tålmodighet til å vente i måneder og år for å få solgt. Dermed kommer "billigsalgene". Og en ting er sikkert: kjøperene følger med, og vil selvsagt betale minst mulig, det skulle bare mangle.

Du kan jo selv tenke deg hvor lav innbytteprisen er på en bilmodell, når forhandlere ofte har priset sine biler lavere enn i det private markedet.

Motsatt virkning er det tydeligvis på eldre modeller som er vanskelig å få tak i, der går gjerne prisen i været.

Grappa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅÅ en sånn Lancia kjøpte jeg fra en Bank for latterlige 3000kr og solgte den en stund etterpå for 16000kr. En av de få bilene jeg har tjent penger på. Den var helt rustfri, men fruen hatet den så...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du virkelig stått på så kunne du fått kjøpt bilen min for 10 000 kr for et par uker siden i et øyebliks svakhet. Trengte bare bytte sikring. Og den er PEN! ;)

Å hvor mange ganger har jeg spurt om du skal selge den?

Ang feilen... hva var det jeg saaaaaa hehehe trolig en sikring som hadde irra.

De som sitter i motoromet er veldig utsatte som jeg sa pr tlf.

Godt den er i gang igjen.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at bilen går igjen, Ronny! Du må lære deg at det ikke er lurt og selge på rot bare det dukker opp noen bagateller. Det er veldig ofte dårlig økonomi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte rykter,Eriksson, at det var en 33 4x4? Den 33Qven jeg nevnte da vi snakket sist får du nok for vrakpant om du er interessert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...