Gå til innhold
Kjell

starter og dør

Anbefalte innlegg

har hatt problemer med at bilens turtall går opp og ned ujavnt på tomgang, når jeg skal begynne å kjøre så er det som at han vil dø, må gi litt gass, i dag ville han starte men døde fort dette skjedde  4-5 ganger i dag, samtidig får jeg opp på dashbordet varsellys og når jeg går inn i manualen leser jeg " STØRUNG IM EINSPRITZSYSTEM" er det oen som vet hva dette er og hva det koster å fikse dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt dette 2 ganger.

Første gang var det dårlig kontakt i kopling til temperatursensor. Rensing og silikongrease fikset den, sannsynligvis for alltid.

Andre gang var det kopling til gasspjeld sensoren som rett og slett hadde hoppet av! Låsebøyla var vekk, og når først diagnosecomputeren fortalte hva det var så kunne jeg også selv se det med et blått øye. Med ny låsebøyle så brummet den tifreds igjen.

Enkleste løsning er å spørre innsprøytingsenheten hvor den selv mener den har vondt. Men noen ganger har den (som vi?) et litt forkvaklet syn på sin egen situasjon. Så det lønner seg å tenke gjennom om det faktisk kan være noe annet enn det den mener. Vanskelige feil kan ofte bare løses med innsikt i Ottomotorens funksjoner.

I tillegg til Lille-Twinnys spørsmål er det greit å si hvor du er. Da kan det jo hende du har noen i nærheten som kan ta skaberakket i øyensyn.

Einar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tomgangsmotoren/ventilen om det lekker rundt den.

Sjekk også ute temp føleren til Motorstyringa, hvis den tror det er varmt får den for lite bensin i kulda.

Erik A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg "melder meg på" denne. 156 1,6 1999 modell med nøyaktig samme symptomer. Noe dritt å kjøre i kø med før motoren er gjennomvarm. Når den er gjennomvarm oppfører den seg penere. Ellers har den kengurubensin når jeg kjører i kø, akkurat som motoren kveles i ett sekund for deretter å kvikne til.

HVOR SITTER TEMPERATURSENSOREN? Kunne tenke meg å rengjøre kontakter før jeg feilsøker videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...