Gå til innhold
Alf@75

SOLGT Felger 4x98

Anbefalte innlegg

Kom plutseli over desse når jeg hentet frem vinter dekkene til 75èn.

Finner ikke innpresset på de da men, ser ut som to delte felger.

De ser egentli ganske så bra ut. Litt kant kjørt men ikke mye.

Bud ønskes

post-1078-14779320578885_thumb.jpg

post-1078-14779320579232_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg hadde desverre ikke det... Men kjente igjen merket. Jeg kjører forresten 16" 205/50 dersom det hjelper noen. Felgene var på bilen når jeg kjøpte - og selger har puttet på Alfamerker i midten. De liker jeg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke står så er innpresset forskjellen mellom anslagsflaten mot navet og midten av felgen. Legg en bordstubb over felgen (på innsida) og mål deretter avstand ned til anleggsflaten. Mål deretter felgbredden og del på 2, og forskjellen mellom dette er innpresset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En oppklaring på begrepet innpress:

Innpress er det tallet i mm som felgen bygger innover i fra anslagsflaten mot navet. De fleste felger bygger innover. Om de bygger utover blir det "negativt innpress".

Fremgangsmåte for måling. !. Mål felgens ytterste bredde (A). Mål avstand ned til annslagsflaten ved å legge ett flatt jern, planke etc over kanten og mål avtand ned til anleggsflaten (B).  Denne avstanden, minus halve felgbredden blir felgens innpress i mm. Formel: B-(A/2)= innpress.

Merk at planken på bildet har falt ned på ene sida og dette gir feil. Pass på dette.

Felgerinnpress001.jpg

Felgerinnpress002.jpg

Felgerinnpress.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må de sendes ...... (mon tro om posten eller et eller annet transportselskap ..?)

Med litt shining hist og pist og deretter flere omganger med Owatrol olje skulle det vel bli brukbart på den sølvgrå 164'en min.

Hva sier du til 150 kr pr felg: totalt kr 600?? (Jeg bekoster selv frakt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å tilby uten å kjenne selgers prisforlangende. Nå vet jeg imidlertid at min pris var for lav  ;)

Jeg kan holde et øye med tråden og se hva andre byr og komme med prisforslag undervegs.

Takk for svar så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...