Gå til innhold
ahalne

Bredde på felg og dekk...

Anbefalte innlegg

var og så på nye vinterdekk idag.

Har noen azev c felger i størrelsen 7,5x15". Dekkene som står på nå er 205/50 - 15.

Mannen på dekksjappa mente at det var veldig vanskelig å gå ned i 195/55 - 15 dim på disse felgene i og med at de er 7.5" bred.

Jeg ser ikke problemet med å miste 1cm i bredden, da dekkene som står på har veldig loddrette dekksider, nesten så de går mer utover enn loddrett.

Noen som har noen formening om jeg kan bruke 195/55 - 15 dekk, eller enda bedre 185/60 - 15 dekk på disse felgene ?

Bilen er forøvrig en 155 2.0ts 93mod.

Takk for svar

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke det helt store problemet med å gjøre dette bortsett fra at han som legger på må ha trykkluft nok til å få ut dekksidene/blåse ut dekka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brede felger og smale dekk vil gjerne føre til sporing. 195 på 7,5 tommers felg høres litt feil ut for meg, men det er jo lov å prøve.

Får du ikke plass til bredere dekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brede felger og smale dekk vil gjerne føre til sporing. 195 på 7,5 tommers felg høres litt feil ut for meg, men det er jo lov å prøve.

Får du ikke plass til bredere dekk?

Enig i at det er en faktor, men da betyr feks ET, dekkets form (rette eller runde skuldre) og lufttrykk og opphengets stand mer tror jeg. Jeg hadde vært mer skeptisk og enda mer enig med deg om profilen/dekksidene var lavere som den blir på en 16 elller 17 tom felg. Men jeg ville nok uansett lyttet mer til  feks en erfaren dekkpusher enn meg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...