Gå til innhold
Arvid

Garanti

Anbefalte innlegg

Snuser etter ny bil for tiden og har vært i kontakt med Bilforum Moss angående en 166 de averterer. Den leveres med 3mnd garanti men jeg kunne kjøpe meg 3 års garanti på motor/drivverk/hele bilens el.system for 3500,-. Selvfølgelig ikke noe å stusse på. Men hva hvis jeg vil importere en selv ? Penger spart er penger tjent osv osv....... ;)

Spørsmålet mitt er ; finnes det selskaper som selger den slags garantier eller er dette noe som kun bilforhandlere tilbyr ??? Ser at bl.a Oslo Bilauksjon tilbyr samme type kjøpte garantier.

Importerer en bil selv så er en jo heldig hvis en får med 3mnd og det kan jo være litt i minste laget  :-\

Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som If og NAF har slike produkter, dog mer rettet mot kunder som skal selge bruktbil privat.

Jeg mente Bosch-verkstedene også tilbød noe slikt, men fant ingen spor på nettsiden deres (som riktignok er usannsynlig håpløs å navigere).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du If Superforsikring så får du også garanti på motor/drivverk osv. Det koster litt, men kan jo være greit å ha 1ste året.

If har også en såkalt bruktbilgaranti, men den kan vel kun brukes ved salg av bil privat. Den består da av en test hvor evt. feil blir notert og følgelig unntas fra garantien, og så velger man etter testen selv om man vil ha garantien eller ikke. Totalt rett i overkant av 2000 kr.

NAF har sluttet med bruktbilgaranti SJV. Ble for dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en prat med gutta på AutoItal, de ordner det du trenger.

Arve V

Selv om jeg ikke handler bil der ???

Har sendt deg en PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...