Gå til innhold
laverda 668

noen som har hørt om vannlekasje inn i cupen i 159 modellen

Anbefalte innlegg

Nei, nei, dette skjer vel ikke med 159 vel????>:( >:(>:( Skal de aldri lære med feil på 156 og 147 hadde. Håper dette er engangs tilfelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nei, dette skjer vel ikke med 159 vel????>:( >:(>:( Skal de aldri lære med feil på 156 og 147 hadde. Håper dette er engangs tilfelle

Mye regn i Oslo i sommer og jeg har hatt en meter vann i kjellern men 159 er tørr og fin!! ;D

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Qult - da kan vi fastslå: - 159 er en orntil ALFA !!!!

Begynte å bli litt bekymra, er jo ikke noen som har noen feil å melde  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Qult - da kan vi fastslå: - 159 er en orntil ALFA !!!!

Begynte å bli litt bekymra, er jo ikke noen som har noen feil å melde  ;)

Nja,jeg har begynnt å få en liten knirkelyd i dashbordet, kun hørbar når radion er av ellers intet feil ;D

Amæn:ok tørr nok ::)

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haga, hviss den knirkelyden blir værre, så er det bare å ta ut frontruta og legge i litt mer lim!!!! knirket som faen hos meg, fikk steinsprut, skiftet rute(ba dem legge i litt ekstra lim) nå er det borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haga, hviss den knirkelyden blir værre, så er det bare å ta ut frontruta og legge i litt mer lim!!!! knirket som faen hos meg, fikk steinsprut, skiftet rute(ba dem legge i litt ekstra lim) nå er det borte.

Takk for tipset, skal følge opp!!

Øivind H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke bare hørt om de  for i dag  da jeg skulle rengjøre bilen inn vendig  så  hva  er de jeg ser  jo  en  veldig våt  matte på pasasjer siden både fremme og bake  har en mistanke  om att de kan være  klima anlegget sin av renning som går rett i dørken 

håper garantien dekker  dette 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk antenna bak, den gjennomgangen i taket har vist ført til lekasjer som beskrevet. Vet også at det har vært tilfeller at pakninger rundt dører og bagsjerom har lekket, dette i følge verksmesteren hos MF. Vet om en som fikk fylt opp halve reservehjuls brønnen med vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vannlekkasje i min ex. 159 (06-modell). Det ble veldig vått på gulvet på førersiden. På MF i Bergen kjente de til at dette var et problem på 159. På min bil var årsaken en pakning i fremdøren. MF fikset dette på garantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå ventet i to måneder på verkstedet som skal skifte noe tette plater i dørene og i mens  så fortsetter vannet og strøme inn i  strie strømmer inn i dørken og de begynner og lukte  gammel bil  av ny bilen vår .verkstedet skylder på lang leverings tid i fra impotøren dette holder ikke vist man skal være et alternativ  til andre bil merker på service

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har  bilen stått en uke på verkstedet for fiksing av vann lekasje inn i dørken de har skiftet alle plater i dørene + sjekket om att  den var  tett med  vann slange spyling . de sa att  den var  tørr og fin nå  men etter en natt ute i  vestlands reng  så  flyter jo dørk matten opp .. noe  her som har et annet verksted og anbefale  som kan løse problemet . verkstedet må jobbe  mot garantien . da dette  er en garanti sak. jeg tror nok att vannlekasjen kommer i fra  en annen plass en bare dørene .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hentet ut  bilen av verkstedet og  tatt den hjemm for sjekk da  de har hatt bilen inne  i tre uker nå og bare jobbet  6 timer med den på de ukene.  Da har jeg plukket ut  dørk mattene og tørket de opp . og satt meg i bilen  for og finne lekasjen 

lekasje  ble raskt lokalisert  de kommer ca  en  halv liter i timen  når de regner som værst her .de  viser seg att  de lekker inn vann i a stolpen på pasasjer siden og  dette i gjen fyller opp ett skott som er fuget tett i bunnen  og når de har lekket  til strekkeleg med vann inn så renner  de over kanten  og inn  på  bak siden av matten og  ned i  bunnen av bilen .

har ikke fått tettet lekasjen men har gjort en nød løsning og tatt hull i tette massen i skottet og lagt drenering ut  under bilen dette ser ut  til og fungere da  jeg har testet bilen i rengnvær  i en ukes  tid nå og ca  3000 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginal front rute  står i  .men er ganske sikker at de ikke er front ruten som lekker da  de ville ha  lekket inn  en annen plass da .og vannet hadde ikke kommet  inn i a stolpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...