Gå til innhold
TEM

Whee! GTV6'en tilbake fra de døde...

Anbefalte innlegg

Etter to år er er min kjære tilbake i låven - rettpå vinterlagring  :-X

Har fått vasket den i dag og slengt på et sett Compomotive TS felger - det er vel det eneste jeg gidder å gjøre før våren nærmer seg igjen. I mellomtiden får jeg spare til et ordentlig datasprut så jeg får ut effekten fra strikkmotoren - med original Bosjh sjiten er det vel mindre nå enn originalt ;)

Snart sommer eller?

::)

Noen flere bilder ligger på http://home.chello.no/~alfator - lenge siden den er oppdatert, men men...

Anyways, jeg trenger en ny sender til speedometeret - noen som vet om denne er å få kjøpt ny? Den jeg har skal være det samme som på 75, med andre ord siste typen...?

Hvis noen skulle vite om helt nye støtfangere så rop ut - da vanker det en flaske eller to med vin ;) Kjipt med all den gamle plastikken...

post-10-1477932057154_thumb.jpg

post-10-14779320571904_thumb.jpg

post-10-14779320572298_thumb.jpg

post-10-14779320572692_thumb.jpg

post-10-1477932057304_thumb.jpg

post-10-14779320573372_thumb.jpg

post-10-14779320573713_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme ulla, de er jo så identiske å se på at det er skummelt. man får vel en type via Gasolin.no og som ligner fælt..

TEM: kjøpte du disse felgene nye? pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker om hermegås! ;) Comp TS felgene er konge. F40 har dog Speedline..

Grattis med fint resultat! :)

hehe, gjett hvilket type ratt som sitter i ;) Fikk sydd nytt taktrekk i sort skinn, ble fint syns jeg. Tok bildet med blits, så det ble feil farge og det er heller ikke så møkkete som det ser ut på bildet....

Pris på 1 ny Compomotive TS felg 9x16 er 5820,- Så kommer dekk i tillegg selvfølgelig. Felgene jeg kjøpte skal være 9,5 bak - de kostet flæsk men hadde nye dekk så jeg sparte nok noen lapper likevel...

post-10-14779320574074_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GRATTIS TOR ERIK!!!

Hyggelig å se at bilen endelig er tilbake. Hvordan gikk det med trimmingen? Du har å legge ut teknisk info på hva du endte med å bytte av motordeler og seff lydklipp med komplett stebro eksos ;D

NYDELIG NYDELI!!!!

Tør jeg spørre hva du har endt på av pris?

Mvh Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkern så mye olje, eller er det bare røysa til rpm som har markert...

index.php?action=dlattach;topic=18425.0;id=3840;image

Siden han skriver i første post at han har vasket bilen, så er det vel stor sannsynlighet for at det er vann ::)

TEM: Gratulerer med "ny" bil  :) Siden denne er klar så får dere vel god tid til å gjøre ferdig Guilian i løpet av vinteren da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GRATTIS TOR ERIK!!!

Hyggelig å se at bilen endelig er tilbake. Hvordan gikk det med trimmingen? Du har å legge ut teknisk info på hva du endte med å bytte av motordeler og seff lydklipp med komplett stebro eksos ;D

NYDELIG NYDELI!!!!

Tør jeg spørre hva du har endt på av pris?

Mvh Ronny

Mye er gjort med motoren. Alt av slitedeler er selvsagt skiftet, klaringer sjekket etc. Høykompstempler fra JE, 1mm større en normalt - så litt større motorvolum nå  :P Toppen er blitt fiklet med, kortere ventilstyringer i bronse, større ventiler (in 6*18+ex 6*18) etc, CatCams med nye ventilfjører:

INTAKE EXHAUST 

clearance [cl] 0.20mm 0.45mm

duration [0.1mm+cl] 282° 274°

duration [1.0mm+cl] 236° 231°

valve lift [cl=0] 11.05mm 10.55mm

cam lift  - 7.05mm

peak angle  110° 110°

timing [1.0mm+cl] 8/48° 45/ 6°

lift at TDC [cl=0] 2.20mm 2.05mm

Råder er vektjustert til grammet og polert, veiv polert og balansert etc

Motoren går helt fint og vibrasjonsfritt med standard L-jetronic - det var litt uventet. Med disse kammene etc er det nok ikke mye effekt med standardsprut - når ordentlige saker kommer på blir det selvsagt rulle - så for vi se hvor mye det blir :)

Lyden? Den har endret seg litt med stemplene etc. Tror den er litt mørkere på tomgang og endrer seg til et vræl på turtall  ;D

Pris? urk

TEM: Gratulerer med "ny" bil  :) Siden denne er klar så får dere vel god tid til å gjøre ferdig Guilian i løpet av vinteren da ;)

Takk! Ehhh, Giulian ja! Snart!! hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare gni det inn du. Snike seg forran i køen mens min skulle vært i låven  :(    ;)

Blir prøvekjørt i morgen.

Artikkel kommer i Alfanytt etter hvert.

Øyvind I

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kler Puntoen da Don, der du vingler avgårde på E6....

He he, takk skal du ha. Måtte jo signalisere til deg på en eller annen måte :-)

Strålende bil nummer 2. Eh, nummer 3.

Men nå er jo 159'en ett eller annet sted mellom fabrikk og Norge og GTV6'en ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTV6 treff med biler. Rekker vi det?

Jeg har egentlig vasket og pusset, og gjort alt klart. Men støvtrekket er ikke kommet på ennå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på vinteren. Skal ha på plass programerbar sprut (Megasquit, ikke hard-core mega bucks som TEM sikler på) samt stereo neste uke. Ser for meg at realistisk dato med meg bak rattet er 20. november. Treff i uke 48 hvis været tillater.

Hvis ikke blir det med GTV6 med Punto for min del :-)

Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har blitt skitfin ser det ut till !

Får se närmare på'n i vinter !

Köpte för länge sedan et taktrekk i skinnimitation som är svart som jag skall få montera på min å. Ser på din att det passar fint med mörkt trekk.

Grattis igen !

(ps - vad är det för sprut du sikklar på ? Har ett system från Link till min som du kunde få prova. Det är redan programmerat för en 3l 12V6. Och det satt lite vassare kammar på den motor den gick på tidigare. Den har handske för Bosch-box, så den är bara att koppla rätt på. Jag är faktiskt lite nyfiken på hur det fungerar, så du får gärna prova'n. Har inte provat sedan jag köpte den för en god tid sedan.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...