Gå til innhold
Runet

Runet sin 2005 AR156SW 1,9jtd-16v igjen!

Anbefalte innlegg

Da er den endelig "hjemme". Kom i kveld og fikk bare tatt et par bilder med mobil før jeg måtte på trening. Etterpå var det jo mørkt. Får studere den nærmere i morgen :);D

Alfa156SWcMedium.jpg

Alfa156SWbMedium.jpg

Alfa156SWaMedium.jpg

147.jpg

Skal legge ut mer info senere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil du har fått deg der,vet du hva fargen heter?Sterling grey?

Takk for skryten dere :)

Jeg ville ikke ha takrails, men hva er vanligst i Norge?

Vet ikke fargenavnet, men det er nr 651. Fikk norske skilter på den idag :) Første gang registrert i Tyskland 21/9-05, første gang i Norge på toårsdagen 21/9-07, ...artig!

Overraskende billig forsikring i IF var det!

Kjøpte forresten en 2004 V40 Volvo med 52000km til naboen idag. Kjipe greier i forhold til Alfa :-*  8) Var en glede å sette meg inn i Alfaen igjen!

Skal kjøpe 16-tommer felger og piggfridekk på vinter tenkte jeg. Hvis noen har tips så tar jeg gjerne imot forslag. Brukt eller nytt. Må bestemme meg i løpet av kort tid da jeg ofte må over fjelloverganger.

Gleder meg til første tur som blir mandag morgen til Oslo og tirsdag hjem ;D 1100km t/r

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin de face liftene og så er de litt utstyrt også ser e, ref rygge sensor osv. Ser ut som du havnet på en bra en til slutt :P

Ja jeg synes den er bra. Var litt plaget med kakling fra en ventilløfter (mener jeg). Fikk kjørt motorrens og olje/filterskift idag så får vi se om det blir stille.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil - enkelt og greit! Fargen er vel Grigio Stromboli vil jeg tro (Stromboli grå); har samme på GTen.

Anbefaler ellers det "magiske" produktet Motor Silk se www.silkemotor.no for å redusere raklelyder. Det fungerer i hvertfall bra på min 2.0 JTS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil - enkelt og greit! Fargen er vel Grigio Stromboli vil jeg tro (Stromboli grå); har samme på GTen.

Anbefaler ellers det "magiske" produktet Motor Silk se www.silkemotor.no for å redusere raklelyder. Det fungerer i hvertfall bra på min 2.0 JTS

Takk for tipset her. Lyden er her fremdeles også etter rens og olje/filterskift. Ditt tips om Silkemotor ser bra, nesten så bra at det ikke kan være sant.....

Det som gjør meg skeptisk er at ikke bilprodusentene benytter noe av dette her hvis det er sant, enten avtale med andre eller utvikler selv.

Men det koster lite å prøve da. Akkurat nå sørger jeg for å følge rådene til forhandler i tyskland slik at jeg ikke får tull med garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o er det virkelig slik at Alfaen min ikke har koppholder? Blir jeg nødt til å ha med passasjer for å holde koppen min i morgen.....?

Skal kjøre 55 mil.........

Eller er de på en plass jeg ikke har sett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o er det virkelig slik at Alfaen min ikke har koppholder? Blir jeg nødt til å ha med passasjer for å holde koppen min i morgen.....?

Skal kjøre 55 mil.........

Eller er de på en plass jeg ikke har sett?

Sånn er det med krembil. Litt ofrer man for gleden. Er ikke mange Ferrarier med koppholder heller vet du... Kreative sjeler med behov for ytterligere stimuli utover go'lyd og deilige tilbakemeldinger i ratt & rumpe får som du sier ty til passasjer med steward-utdanning.

Ellers er det jo plass til veldig mange kopper bak, bare pass på at de er godt tørket før du stuver dem.  ;)

PS: Gratulerer med fin bil!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det jo plass til veldig mange kopper bak, bare pass på at de er godt tørket før du stuver dem.  ;)

PS: Gratulerer med fin bil!

Tullekopp!  :)

Og takk! Jeg synes også den er fin! Bekymrer meg litt at damer på alder med min bestemor også liker den......

Til Oslo i morgen tidlig og tilbake tirsdag. Gleder meg faktisk til å prøve den på tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp tilbake fra tur! Tok med en kar som var koppholder ;D Fra Nordfjord mandag kl 0500 over Strynefjell via Otta og E6 ned til Oslo. 56 mil. Forbruk i følge computer 0,43 pr mil. Ganske høy snittfart. Imponerende sparegris :)

Fra Oslo idag via Autovia i Sandvika som lyttet til motoren min for å finne ut hva som lager "pikkelyd". Konklusjon er at trykkpumpa til innsprøytinga lager den. Ikke farlig og ikke uvanlig, bare irriterende fra utsiden, ikke hørbar fra innsiden. Takk til Nøttestad for god service siden jeg kom uanmeldt. Han skrøt faktisk av bilen :D

Kjørte via Fagernes og Betostølen over Valdresflya over Strynefjell ca 50 mil. Hard kjøring og forbruk i følge computer 0,45. Helt utrolig! Mistenker nesten computeren til å vise for lite, men det stemmer nesten med fyllte liter i forhold til mil.

Om bilen: Helt topp kjøremaskin. Sterk motor. Veistandarden er til å gråte av. Syns av og til bilen er for myk fordi den litt for ofte bunner i dumper og humper som det finnes mange brutale av på fjellovergangene, men syns det blir feil å kritisere Alfaen for noe politikerne ikke gjør.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er mange som skryter av Autovia, det er bra noen tar dette faget seriøst.

Den går gjerrig ja, må jeg si var vel ikke under 0,48 på min 116hk(målte ved fylling). Er i stryn fortiden og må si denne veistandaren som er her er dårligst i landet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går billig ja, av og til får jeg det for meg at jeg skal se hvor lavt det går an å komme... fra siste langtur (ca. 50 mil) ser da displayet slik ut:

IMAGE_027.jpg

Men nå tror jeg ikke jeg kommer lavere...... det er tross alt 150 hk som skal ha mat. ;)

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i stryn fortiden og må si denne veistandaren som er her er dårligst i landet.

Jepp, dårlig vei men ingen fotobokser.....standarden holder farten nede.....

Du må ta en tur til Eid da når du kjeder deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyttigrisen :o

Du må jo holde fartsgrensene og helst ligge i dragsuget etter vogntoga skal du klare dette........

... + hjemlengsel og kjøttkake til middag  ;D ;D ;D

Nei, faktisk ikke, men jeg bruker cruise control og lar bilen styre det meste selv... snittfarten på den aktuelle turen var 79 km/t så med tanke på at mye av turen gikk på E6 gjennom gudbrandsdalen (60 og 70 soner), og at det også ble en del køkøring så er det bare fantastisk lavt....

-selvsagt holder jeg fartsgrensene.....  ::)

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for disse Momo som vinterfelger:

Momo16.jpg

7,5 x 16 ET35 5x98

Noen som vet om dette ikke passer?

Blei litt i stuss om senterhullet og diameteren på den. Er ikke oppgitt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en ettermarkedsfelg er det garantert stort nok. (Jeg leste en gang at man vanligvis tok det opp til Renaults størrelse, de hadde største senterhullet i bransjen. Fleip eller fakta? Aner ikke.)

Bare å få tak i riktige sentreringsringer hos en felg/dekkforhandler, and away you go.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en ettermarkedsfelg er det garantert stort nok. (Jeg leste en gang at man vanligvis tok det opp til Renaults størrelse, de hadde største senterhullet i bransjen. Fleip eller fakta? Aner ikke.)

Bare å få tak i riktige sentreringsringer hos en felg/dekkforhandler, and away you go.

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyttigrisen :o

Du må jo holde fartsgrensene og helst ligge i dragsuget etter vogntoga skal du klare dette........

... + hjemlengsel og kjøttkake til middag  ;D ;D ;D

Nei, faktisk ikke, men jeg bruker cruise control og lar bilen styre det meste selv... snittfarten på den aktuelle turen var 79 km/t så med tanke på at mye av turen gikk på E6 gjennom gudbrandsdalen (60 og 70 soner), og at det også ble en del køkøring så er det bare fantastisk lavt....

-selvsagt holder jeg fartsgrensene.....  ::)

Arve V

Det var meget lavt, jeg klarte aa komme ned i 0.6 paa lang tur gjennom sverige med min 159 1.9 -16 , da er snitt hastigheten rundt 100. Men det var i gode gammle dager, tiden jeg fulgte med paa forbruket er naa over. Naa ligger jeg paa over 2,0 paa bykjoring og 1,0-1,3 paa motorvei....

Men utrolig goy aa hore den 3.2 paa hoyt turtall da... syns det kommer en flott lyd ut av den GM motoren.

hilsen nytt medlem i co2 klubben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naa ligger jeg paa over 2,0 paa bykjoring og 1,0-1,3 paa motorvei....

Men utrolig goy aa hore den 3.2 paa hoyt turtall da... syns det kommer en flott lyd ut av den GM motoren.

hilsen nytt medlem i co2 klubben

Du kjøper vel co2-kvoter før du tar en tur  ;D;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg montert nye dekk på felgene som avbildet over. Kjøpte Dunlop SP WINTER SPORT M3 205/55 R16 91T med felgbeskyttelse hos Dekkonline.com.

Fikk de på bilen for noen timer siden og synes de oppfører seg bra og føles bra på våt vei iallefall. Får se hvordan de blir på glatta......

Senterringene på Momo-felgene var på 57,1mm og det blei for trangt. Måtte fjerne ringene. Går vel an å kjøre slik til jeg får fatt i riktige hos en eller annen som har sånt til Momo....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjørt veldig langt eller fort uten bruk av senter-ringer.

Nå sentreres felgene kun av boltene, og alle kreftene tas opp av boltene når den ikke "hviler" på navet.

Det funker nok, men jeg ville bestilt nye senter-ringer så fort som mulig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...