Gå til innhold
vesten

Blaupunkt cd skifter

Anbefalte innlegg

Jeg har en 166 2000 mod med en Blaupunkt cd skifter montert i bagasjerommet. Det er en liten styringsenhet inne i bilen jeg styrer den via. Problemet er at den har en tendens til og "låse" seg slik at jeg må ta sikring nr 4 for og resette den. Noen som kjenner til systemet? Det mest iriterende er at når den har låst seg virker ikke radioen heller.

Når jeg skal spille av cd må jeg ha radioen på 88,7 for og få lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAH! se det.... enda en glupsk CD-skifter. I min 2005 modell står det nok en fra samme slekta! En av de få Tyske delene på bilen, og jaggu lager den krøll. Min har lagt beslag på de 5 beste CD'ene mine og vil fanken ikke gi slipp på de, langt mindre spille de  :(

Hadde tenkt meg innom en fagmann, for tidligere var det bare å slå av skjiten og vente noen minutter så skikka den seg, nå er det bare stille, stille, stille. Heldigvis funker resten da, så jeg får hørt på P4 og finner veien vha. navigasjonen, men ikke no ompa, ompa.

Kanskje jeg skal lufte sikringa litt  ;D

Arve V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JAH! se det.... enda en glupsk CD-skifter. I min 2005 modell står det nok en fra samme slekta! En av de få Tyske delene på bilen, og jaggu lager den krøll. Min har lagt beslag på de 5 beste CD'ene mine og vil fanken ikke gi slipp på de, langt mindre spille de :(

Hadde tenkt meg innom en fagmann, for tidligere var det bare å slå av skjiten og vente noen minutter så skikka den seg, nå er det bare stille, stille, stille. Heldigvis funker resten da, så jeg får hørt på P4 og finner veien vha. navigasjonen, men ikke no ompa, ompa.

Kanskje jeg skal lufte sikringa litt ;D

Arve V

Du får holde meg oppdatert på hva du finner da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Da er vel dette neppe noen orginal løsning men en som går på FM modulator, kjøp en ny sånn de har blitt mye bedre de siste årene og koster en hundrelapp eller to.

Øivind H

Jeg har en 166 2000 mod med en Blaupunkt cd skifter montert i bagasjerommet. Det er en liten styringsenhet inne i bilen jeg styrer den via. Problemet er at den har en tendens til og "låse" seg slik at jeg må ta sikring nr 4 for og resette den. Noen som kjenner til systemet? Det mest iriterende er at når den har låst seg virker ikke radioen heller.

Når jeg skal spille av cd må jeg ha radioen på 88,7 for og få lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det er helt korrekt en FM modulator. 166 har orginalt cd veksler fra Becker og det er kun denne som lar seg kontrollere av ICS'en. Har en ny Belkin fm modulator liggende i innpakking som du kan få for en hundrings + porto.

hilsen Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler gjerne denne. Har hatt den et par måneder nå, og funker utmerket. Styres som orginal cd skifter over ics.

tøft.

www.loudlink.eu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler gjerne denne. Har hatt den et par måneder nå, og funker utmerket. Styres som orginal cd skifter over ics.

tøft.

www.loudlink.eu

Tøft!

Kvantakosta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper det med ny FM modulator når det er denne "dingsen" som låser seg? Det kommer 4 streker i displayet som ikke forsvinner når en tar av tenninga en gang.

post-1516-14779320257117_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft.

www.loudlink.eu

Hvor mye kom denne på ferdig fortollet etc inn til Norge ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, må nok ha samme som den på bildet, tror jeg ville sjekket med Blaupunkt eller droppet hele saken og gått for en mp3 versjon.

Øivind H

Hjelper det med ny FM modulator når det er denne "dingsen" som låser seg? Det kommer 4 streker i displayet som ikke forsvinner når en tar av tenninga en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer 4 streker i displayet som ikke forsvinner når en tar av tenninga en gang.

På en vanlig Blaupunkt-stereo betyr vel det "tast inn kode"... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft.

www.loudlink.eu

Tøft!

Kvantakosta?

Betalte 178 euro inkl.frakt(minus rabatt for at jeg kjøpte to) til Åre,sverige. (innenfor EU) Passet meg helt greit da Åre er 10 mil unna,og ofte mål for harrytur... Minnekort er ikke inkl,bruker vanlig SD-kort.

Han ville ha noen euro i tillegg for å sende til Norge, men send en mail,han svarer kjapt og greit på engelsk.

Sjøl fikk vi ikke liv i dingsen med det samme,sendte da en mail i ti-tia på kvelden, og fikk svar etter to minutter :D (sjøl om det kan ha vært tilfeldig) Vi hadde ikke forstått at vi måtte kalle mappene for cd1, cd2 osv. Etterpå var alt bare fryd og gammen

Ser ikke bort fra at han kan sende den som en privat gavesending, slik at det ikke blir noen omkostninger i fortolling osv fra Posten.

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...