Gå til innhold
Han5y

Umulig å finne deler til "ny" Alfa?

Anbefalte innlegg

Etter kræsjen av stasjonsvogna høsten 2005,så har det vært mye komplikasjoner med deletilgang, feile deler ble sendt, for deretter montert.

Først kom en Crosswagon-fanger, denne passet rett på,bortsett over hjulbuen, deretter kom en sw-fanger med lyktespylere og spesielle hull ved siden av tåkelysene <- Se bilde nedenfor.

Er det så vanskelig å bestille en lik fanger som stod på bilen før??

Vinteren kom, og lykespylerene kom opp når spyledysene på panseret ble brukt, Nord-Norsk miljø og is ødela det ene lokket, og det ble mysterisk borte.

Mye om og men senere, så fantes ikke dekselet til fronten i dele-boken, det dekselet som sitter på hver side av tåkelysene, noe jeg syns er litt rart.

Er vel ikke noe vanskelighet å finne et slikt deksel til en såppas ny bil i importørs delebok?

2 år etter kræsjen er bilen enda ikke komplett, noe som er tragisk, lite arbeid med å finne deler, og lakkskader pga. dårlig lakkering. Ny fanger ble lakkert, men fremdeles mangler det dekselet som fallt av, og grillen.

Det eneste tipset de på Trondsen kunne komme med var å kjøpe nett til "stylingbiler", meget bra tips, så bra at det faktisk IKKE ble vurderte en gang av eieren av stasjonsvogna.

Mener å huske at jeg leste en plass at bilimportører garanterer mulighet for å hente inn deler til deres merker, så lenge bilen er nyere enn X antall år..

Noen som har dette skriftlig en eller annen plass?Eventuelt link for hvor man kan kjøpe denne netting-delen?

post-648-14779320208847_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Kan ikke være så vansklig dette med chassie nr så har jeg alltid fått rett del, uansett er bilprodusenten forpliktet til å holde reservedeler i 10år." ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med akkurat samme problem. Mangler det lille sorte "gitteret" som sitter inne i denne biten rundt tåkelyset på passasjersiden. Har vært hos Motorforum for å bestille nytt, men etter 4 ukers ventetid kom de kun med biten rundt tåkelyset (og da med dette hullet du snakker om, noe jeg heller ikke har på min bil)

Etter mye tenking og trykking på pc-en endte det med at de tok bilde av dette dekslet på førersiden og skulle sende dette videre. Jævli mye pes for en bitteliten plastbit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fikk jeg et lite sjokk, trodde seriøst ikke det er SÅ vanskelig å finne en del til en Alfa.Skal ta et bilde av nettingen å sende til trondsen,så får vi se hva som skjer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

156048550  høyre lokk til lyktespyler

156048552  venstre lokk til lyktespyler

Omramming rundt tåkelykt m/netting var litt mer omstedelig å finne, uten ch.nr, men kjerringa sin -04SW dist har på venstre side dette delenummer: 156048548 

Vet forresten ikke om det er netting på den jeg heller, kanskje nettingen består av en del, som dekker alle hullene nede i fangeren? I så fall heter gitteret 156045060

Ruwe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en telefon fra Motorforum nå. Dette gitteret som sitter ved siden av tåkelyset er gått ut av produksjon og er ikke lenger tilgjengelig. Hva f... er dette for slags tull? Bilen min er 3 år gammel også får jeg ikke deler til den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilfabrikkene er forpliktet til å kunne skaffe deler til bilen i 10 år etter at den er gått ut av produksjon.

Dermed basta. (saksøke fabrikken??)

At det derimot er et erstatningnummer (som f.eks innebærer at gitteret og ramma selges som en enhet) er ganske normalt.

At det ikke skal gå an å skaffe dette gitteret høres jo merkverdig ut, men Alfa har jo overrasket oss før.. :-\

Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en telefon til importøren og der fikk jeg beskjed om at dette dekslet rundt tåkelyset som har gitter er "erstattet" av et nytt deksel uten gitter. Dette er det dekslet som det er bilde av lengre opp i tråden. Det gamle er selvsagt ikke å oppdrive lenger så nå må jeg kjøre rundt med et j..... høl i støtfangern min.

Men alt dette er jo forsåvidt ikke Motorforum sin feil, men allikevel svært frustrerende. Når jeg på toppen av det hele får en telefon fra CA hvor de spør om jeg har byttet bærearmer selv da renner det over. Disse ble byttet hos Motorforum for en måned eller to siden og de har klart å glemme å stramme til en bolt på en av de nedre armene. Godt den ikke forsvant mens jeg kjørte.

Lars Krokeide

(som er svært glad for å være ferdig med garanti og igjen være kunde hos CA)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste tipset de på Trondsen kunne komme med var å kjøpe nett til "stylingbiler", meget bra tips, så bra at det faktisk IKKE ble vurderte en gang av eieren av stasjonsvogna.

...Tør man spørre hvorfor ikke? Et plastgitter koster ikke mange kronene og er ikke all verden å klippe til. Nå vet jeg ikke hvordan det originale så ut, men hvis det kun er et plastgitter så kan det kanskje funke? Det er i alle fall billigere enn å kjøpe ny grill.

(selv om man bruker litt plast fra stylingsjapper så smitter det ikke på resten av bilen ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilfabrikkene er forpliktet til å kunne skaffe deler til bilen i 10 år etter at den er gått ut av produksjon.

Dermed basta. (saksøke fabrikken??)

Dette synder Alfa/Fiat/Lancia mye med. Jeg tror ikke man kommer langt med en rettsak heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være så vansklig dette med chassie nr så har jeg alltid fått rett del, uansett er bilprodusenten forpliktet til å holde reservedeler i 10år.

Ha ha og det tror du på, ja da det er sikker riktig hos seriøse bilprodusenter..... men hos fiat & co? som driver å produserer biler på hobbybasis? GLEM DET.

Det går rykter i italia at det er en idiot i norge som kjøper det siste i 155 deler,det er ikke bare rykter, det er meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uhu, for deg er det nok bare ett delelager som gjelder, ebay.com. Ikke alltid billig, men de har det meste :)

Har kjøpt en del der også, gjorde ett kupp på en servopumpe bla.... hvor mange har en ubrukt servopumpe til 155 q4?

Og imorgen skal jeg kjøpe noen eksos parts... kanskje om jeg finner en ubrukt klimapumpe så slår jeg til pronto, de jeg har funnet til nå har ikke vært noe kupp akkurat.

Så til saken og dra oss inn på topic.... Det finnes håp, det er alltid noen der ute som har.... og før eller siden dukker det opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...