Gå til innhold
rundal

LMM-Hvilken?

Anbefalte innlegg

Min LMM er gått til h.......

Har en 156 som er satt i en 3.0 liter.

Har skjønt at LMM og Alfa går dårlig sammen. Finnes det noen andre enn Bosch som leverer LMM som kan brukes i denne motoren?

Bosch nummeret på min LMM er 0280750014

Alternativer?

Og, en liten ting til...har noen ABS følere som også har tatt kvelden, noen som vet om det er samme ABS følere på alle 156? Eller andre Alfa fra omtrent samme tidspunkt(98)? Og om disse er en kurant sak å skifte selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei rundal,

LMM og Alfa er ikke noe problem, det er LMM som er problemet :) Delen kommer fra Bosch og er sikkert lik på flere andre bilmerker også. Problemet med LMM er ofte at det kommer rusk/smuss/olje inn i dem, og dette gjør at de går i stykker. Synd de er så dyre, skulle tro Bosch har laget dem så dårlige med vilje.

ABS-følerene er greit å bytte selv, men de kan være litt vansklige å få av nav/spindelhus. De ruster gjerne fast, så det er ikke lett å få dem ut hele. Ledningen kan også være litt trang å få opp i motorrommet (hvis det er en føler fremme som er defekt), men en lang sveisetråd eller stiv ledning kan brukes for å trekke den opp.

Forsøk først å rense følerene og "tennene" på navet, og så smøre opp kontaktene med WD40 eller tilsvarende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min LMM er gått til h.......

Har en 156 som er satt i en 3.0 liter.

Har skjønt at LMM og Alfa går dårlig sammen. Finnes det noen andre enn Bosch som leverer LMM som kan brukes i denne motoren?

Bosch nummeret på min LMM er 0280750014

Alternativer?

Og, en liten ting til...har noen ABS følere som også har tatt kvelden, noen som vet om det er samme ABS følere på alle 156? Eller andre Alfa fra omtrent samme tidspunkt(98)? Og om disse er en kurant sak å skifte selv?

Ikke så gæli pris hos Alfastumper i Danmark

http://alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=1_87&products_id=408

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet en del med Alternative Autos i UK, og har bare gode erfaringer. De er faktisk litt rimeligere enn Alfastumper, og har rask levering. Fikk aldri bremseslanger fra Alfastumper som jeg bestillte, de kom bort i posten......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...