Gå til innhold
franksun

Multilink bakaksel med passiv styring

Anbefalte innlegg

...og når det gjelder "multilink" så er det et hjuloppheng med flere separate stag fremfor to A-armer eller McPherson (bak på 156/147 og mange mange fler).

Med et slikt hjuloppheng kan man kontrollere (f.eks.) caster, camber og toe in/out separat uten at andre parametre påvirkes. Ulempen er at det er komplekst å konstruere og tar stor plass.

Alle som har sett bagasjerommet på en 916 GTV vet at den tar mye plass ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med et slikt hjuloppheng kan man kontrollere (f.eks.) caster, camber og toe in/out separat uten at andre parametre påvirkes.

Hvilke "andre parametre" er det du tenker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med et slikt hjuloppheng kan man kontrollere (f.eks.) caster, camber og toe in/out separat uten at andre parametre påvirkes.

Hvilke "andre parametre" er det du tenker på?

På andre typer hjuloppheng kan man ikke endre kun en av de over, så når man endrer (f.eks.) camber vil det også bli en liten endring i caster. Med multilink kan man endre en og en innstilling uten at de andre påvirkes. I et godt multilink-oppsett man få stilt inn alle hjulvinklene optimalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...