Gå til innhold
integrale

Ende ledd styresnekke GTV TB

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt ytre endeledd styrestag og fått feill 3 ganger. På MF skal de ha 900kr (nihundre kroner)ja...

Så klarer heller ikke å lokalisere det rette ved hjelp av chassis nr 06009190 på E per er det noen som vet org nr på dette så kunne mulig meca skaffe dette. Gjengene er 12mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Intergrale,

Du har de samme endeleddene som meg forstår jeg, 12mm. gjenger, og 14mm. kon mot styrearmen (målt der hvor konen er størst).

Jeg var gjennom delekatalogen til Mekonomen, og Kolberg Caspari, ingen kan levere. Endte med å kjøpe et sett til kr. 2.100,-, så prisen du har fått er jo "røverpris" (vet ikke helt hvem som er røveren her...).

Det er mulig å få tak i dette billigere, se denne tråden http://www.alfa155.org/forum/viewtopic.php?t=11819&highlight=rod De sier ikke hvor, men du kan jo poste på forumet der å spørre (evt. høre om de som er som selges fremdeles er til salgs).

Jeg sleit lenge med å finne ut av dette på ePer selv, men fikk hjelp av Per Jensen på Auto Import Nor til å finne delenummer og tips på manuvrering i ePer. Når du er på siden hvor du ser tannstangen (under "steering") er det en knapp du kan trykke på for å se et mer detaljert bilde. Der ser du endeledd og delenummer til denne. Det er flere overgangsnummer, og det siste nummeret er det billigste, til rundt kr. 400,. pr. side minus rabatt. Dette hadde de ikke inne når jeg trengte dem, så jeg måtte kjøpe den dyreste versjonen som hadde det eldste delenummeret.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei gopp

Helt riktig som du skriver konen er 13mm der den er tynnest og de som Meca osv tilbyr er 12,3mm. Det står TWR på staget så det er uten tvil et etter markeds ledd. Men har fått alle leverandørene til å ringe og måle men alle er 12,3 mm. >:(

Kjøper på MF, ingen vei utenom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F..... i h... nå fikk jeg et beint endeledd som var kortere en mitt svingete, men det passet på konen. Er 10mm med gjenger nok for å holde endeleddet på plass?  Har ventet tre uker på å finne rett ledd. Noen andre som har gtv tb som har svinget endeledd. MF påstår hardnakket at jeg har feil, da det kun finnes en type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske fantastisk det med leverandører som påstår du tar feil mens du står og ser på begge delene...

Vil nok tro 10mm vil holde ja... Personlig hadde jeg montert det, men så er jeg drittøff og da:P

Sliter selv med å få tak i indre endeledd til min GTV6. Ville helst sett at det var i Norge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå visre deg seg at gjengene ikke var 12mm som forrespurt hos MF men 14mm så da passet det ikke uansett. De påstår at styresnekka er uorginal , men snakket med Carrezzoria Alfa i dag og han kjente til problemet. Det har vært tull med de første modellene og snekka var sikkert org. Han skulle sjekke i morgen. Kjekt det finnes slike som har litt peiling. MF er grei de så lenge det ikke oppstår problem, da blir det fort dyrt(de nekter å ta tilbake vare og er du så heldig å få levert det tilbake er det 15% retur gebyr osv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå visre deg seg at gjengene ikke var 12mm som forrespurt hos MF men 14mm så da passet det ikke uansett. De påstår at styresnekka er uorginal , men snakket med Carrezzoria Alfa i dag og han kjente til problemet. Det har vært tull med de første modellene og snekka var sikkert org. Han skulle sjekke i morgen. Kjekt det finnes slike som har litt peiling. MF er grei de så lenge det ikke oppstår problem, da blir det fort dyrt(de nekter å ta tilbake vare og er du så heldig å få levert det tilbake er det 15% retur gebyr osv)

Hvis de har skaffet deg deler som ikke passer på bilen din, og de har bestilt delene med utgangspunkt i din bil (ch.nr), så er det ikke ditt ansvar, men deres,evt importør/fabrikk, som har feil i delekatalog, og bør ydmykt ta tilbake delene uten omkostninger for deg! Så får de heller skrive tapet i snøen og kaste delen etter et år eller to, hvis de ikke har fått solgt den i mellomtiden. Det er praksis hos meg,og andre jeg kjenner

Rune

deleansvarlig

Bilhuset Visborg as

www.visborg.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men vansklig å bevise at styresnekken er orginal.  Det som er rart er når Meca søker så får de opp et ledd med 12 mm forskruning(MF 14mm), men konen stemmer ikke.... Så noe rot er det

Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det samme jeg kom ut for, feil kon i forhold til gjenger mot tannstang. Du har likevel ikke samme kombinasjon som meg.

Forsøk en telefon til Kolberg Caspary. De har mye på lager, er billige og hjelpsomme. De har også delekataloger hvor mål er oppgitt, og kataloger over hva konkurrenter leverer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men vansklig å bevise at styresnekken er orginal.  Det som er rart er når Meca søker så får de opp et ledd med 12 mm forskruning(MF 14mm), men konen stemmer ikke.... Så noe rot er det

Leif

Da får du få de til å bevise at tannstanga er uorginal istedenfor. Du kan jo ikke vite sånt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har angrepet saken som Alfaweie sier i sitt siste innlegg og karen på delelageret var helt enig med meg, ingen problem å få igjen pengene. Han sa AT OGSÅ DE VAR INTRESERT I Å FINNE UT AV DETTE SÅ HAN BESTILTE LIKE GOD OPP ALLE ENDELEDENE SOM SKULLE PASSE GTV IFLØGE EPER OG DER FANT VI DET :D :D :D :D :D :D :D : Dette var forøvrig en anne kar som hadde mere greie på alfa så han blir foretrukket neste gang

Bestillings Nr slutter på 436, men det stemmer ikke med f.eks meca sine kryssreferanser da ender du opp med et led med for liten cone og som er for kort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...