Gå til innhold
Novitec

147 GTA selges

Anbefalte innlegg

Selger min 2003 Alfa 147 GTA, den er rett og slett alt for bra for å brukes til bykjøring i Bodø...  :'(

Bilen er sølvmetallic med sort stoff interiør, har klima-anlegg og BOSE stereo med sub. Lakken er Ditec-behandlet. Bilen har gått 40 000km, alle serviser er gjennomført, også den på 40 000km. Registerreim ble byttet på 18 000km. Bilen er EU-godkjent i juni i år. Følgende modifikasjoner er utført hos Madeno Racing i Nederland:

- nye stabstag (Eibach), er justerbare bak

- justerbare Bilstein coilovers, disse er modifisert av Madeno og har spesialtilpassede fjærer m hjelpefjærer bak

- bilen senket 1cm fremme og 1,5cm bak, understellsgeometri justert

- demperfestene fremme er byttet til uni-ball metallfester

- samtlige foringer i understellet er byttet til polyurethan, blå fremme og sorte bak

- tårnstag montert

- Pagid RS4-2 bremseklosser, stålomspunnede bremseslanger og Agip Dot 5.1 bremseveske

- karbon rør fra luftfilterboks, sportsluftfilter i boksen

- remap med flyttet turtallssperre, ca 280hk

- Supersprint eksos fra midtre kat'er og bak

- zeatec aluminiumsplate

- Q2-diff montert

Altså, det aller meste er allerede gjort, tror du skal lete lenge etter en mer velkjørende "moderne" Alfa Romeo. Bilen går som en rakett, har bremser og understell som gjør at du skal meget, meget høyt opp i prisklasse for å finne noe som matcher denne bilen. Som bonus får du en motorlyd som er helt fantastisk, selv på tomgang!  ;D

Prisantydning 439 000,-

For mere info og bilder send en mail til [email protected] eller ring meg på 91371312.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Franksun: Yep, Q2-diffen fungerer godt. Nå har jeg ikke fått testet den på vinterføre, men mine foreløpige erfaringer er at på vått føre så har man mye bedre grep under aksellerasjon. Spesielt når veien er ujevn og/eller man svinger med bilen. Selvfølgelig gjør det modifiserte understellet sitt til at fronten er mer kontrollert, men man føler at diffen flytter kraften frem og tilbake mellom hjulene. Åja, når man manøvrerer i veldig lav fart og med maks rattutslag, som på f.eks. en parkeringsplass, så hører man litt støy fra diffen.

Nero164: Bilder kommer, må bare få rotet meg ferdig i Photoshop. Nå skal det bemerkes at bilen ser stort sett helt orginal ut, men det er jo litt av poenget.  8) Forresten, du kan se den på bilder her inne, da i en tråd som heter "Lillebror kom forbi..." De bildene er før den ble modifisert, men det er ikke så mange synlige forskjeller, den er litt lavere og man ser forskjell på enderørene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Franksun: Yep, Q2-diffen fungerer godt. Nå har jeg ikke fått testet den på vinterføre, men mine foreløpige erfaringer er at på vått føre så har man mye bedre grep under aksellerasjon. Spesielt når veien er ujevn og/eller man svinger med bilen. Selvfølgelig gjør det modifiserte understellet sitt til at fronten er mer kontrollert, men man føler at diffen flytter kraften frem og tilbake mellom hjulene. Åja, når man manøvrerer i veldig lav fart og med maks rattutslag, som på f.eks. en parkeringsplass, så hører man litt støy fra diffen.

Som std. er Q2-diffen kun tilgjengelig med 150 hk JTDm diesel motor - gjelder både 147 og GT. Du har åpenbart suksess med ettermontering på 147 GTA. Er det noen grunn til at det ikke skulle kunne ettermonteres på en GT 2.0 JTS? Noen som vet?

Paul

- teknisk analfabet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Q2 - diffen passer kun til 6 - trinns gearkasse, mao. kun JTD eller 3.0/3.2.

Har også fått montert en slik i min 156 GTA, og kan skrive under på at forskjellen er merkbar. Ser frem til å prøve den på vinterføre... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry for spam i tråden din, men dette med Q2 er interessant.

Enn så lenge har ikke motoren min krefter nok til at det er et problem med grep, men jeg kan tenke meg at med 250 hk + på en forhjulstrekker så begynner man å få problemer med å få overført energien til bakken, samtidig med at man skal ha noe igjen til å styre. Mye kan gjøres ved hjuloppheng og dekk, men med et mykt karrosseri uten bur blir det problemer med å kontrollere dette også. 

Til dere som er så heldige å ha dette montert, hvordan fungere det på bane? Har dere prøvd? Blir den mer forutsigbar i fronten, eller slipper den på en mer brå måte?

Sekstrinns-kasse fra 147/156 passer i 155 V6 med litt mekking, sikle sikle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt muligheten til å kjøre på bane med bilen ennå. Så jeg kan bare referere til det jeg har lest på andre fora. Konklusjonene har vel vært at Q2-diffen er bra på bane, men bedre på vanlig vei. Dvs. du kan gå MYE tidligere på gassen i svinger, den reagerer øyeblikkelig i motsetning til en diff med plater i, den er enkel å forholde seg til mht at det ikke er vedlikehold på den etc. Bakdelen er at om du løfter det ene hjulet i lufta, som over en kurb, så slutter diffen å fungere. Den overfører all kraft til hjulet uten grep. Dette pga konstruksjonen. I tillegg så sier de som er skikkelige baneguruer at en platediff er bedre på bane siden den er justerbar osv... MEN de sier også at siden Q2 er så billig, så kjører de med den i stedet fordi den er nesten like bra! Ergo, for normale folk så er Q2 helt genial.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...