Gå til innhold
Arvid

Bytte av girolje - Punto 1.2 16v

Anbefalte innlegg

Deler diff og gir samme olje ?

Skulle bytte girolje idag og tappet som vanlig av bunnpluggen på kassa. Fikk ikke ut mer en 4dl og det samme ved påfylling. Smøretabeller sier 1.7 liter....... Ser at det er en tappeplugg på diffen også men deler denne olje med kassa eller er det egen påfylling ? Ser at det er en plugg på toppen av diffen men det kan like godt være et uttak til f.eks speedowire el.l. 

Anyone ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på regninga fra clutchbyttet på Tyttebæret at det er fylt på 1,5l gearolje.... men hvor??

Har ikke CD'en på Punto, men det ser ut til at jeg snart trenger den.... ;D

Mener å huske at de kunne lastes ned fra ett eller annet sted, men jeg husker ikke fra hvor.

Det er jo bare å ringe til ett eller annet MF - verksted, de bør jo vite hvor all gearoljen skal  ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme gearolje på gearkasse og diff. Bruk tappepluggen på diffen for å få ut alt. Bruk kombinert nivå/påfyllingsplugg for å fylle på. Egen tappeplugg på gearkassa er der i tilfelle du trenger å ta av sidedekslet på kassa. Da holder det å tappe ut av bare gearkassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme gearolje på gearkasse og diff. Bruk tappepluggen på diffen for å få ut alt. Bruk kombinert nivå/påfyllingsplugg for å fylle på. Egen tappeplugg på gearkassa er der i tilfelle du trenger å ta av sidedekslet på kassa. Da holder det å tappe ut av bare gearkassen.

Supert  :) Det var det jeg trodde men ikke visste.

Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...