Gå til innhold
Evlenol

Lang ventetid for verksted

Anbefalte innlegg

Er dette normalt??

Jepp. En og en halv uke er da ikke all verden? Verksteder med mye pågang (som regel de gode ;) ) har fort litt ventetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette normalt??

Jepp. En og en halv uke er da ikke all verden? Verksteder med mye pågang (som regel de gode ;) ) har fort litt ventetid.

Vil mer kalle det to uker jeg da. Ikke for det, jeg har vært borti en måned og der oppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autovia har åpnet ny avdeling i Drammen (åpnet forrige lørdag).

Jeg hadde min Sportwagon på service der sist fredag, og fikk time på meget kort varsel.

Hvis ikke Drammen ligger for langt unna, så kan jeg anbefalle Autovia avd. Drammen på det varmeste.

Meget god service, og de gir 10% rabatt på service i september (åpningstilbud).

Dan Nylænder (ingen tilknyttning til firmaet, kun fornøyd kunde)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt, før sommeren var det 5 ukers ventetid... Men MF på Abilsø og Lillestrøm har kanskje kortere ventetid? Eller hør med Autovia som andre har foreslått.

Et lite apropos: en venn av meg måtte vente 4 uker for å få time hos Møller for reparasjon av førersetet på VW Passat'en hans (det hadde knekt i festet) + en vanlig mellomservice. Etter uker med venting ble bilen levert til avtalt tid. Da han senere på dagen kom for å hente bilen fikk han beskjed om at de hadde glemt å bestille delene, men at han kunne få en ny time om 4 uker. I tillegg fremla de en smørbrødliste over reparasjoner de mente absolutt måtte gjøres, totalt ble disse estimert til 30.000,-. Service'n skulle de ha ca. 6000,- for. Det hører med til historien at bilen hadde vært inne på den mest grundige NAF testen man kan få utført et halvt i år i forveien, og etter denne byttet han alt som ble bemerket bl.a. det meste av bærearmer i forstillingen. Behøver jeg å nevne at han byttet verksted? :) Vi med Fiat, Alfa og Lancia har nok ikke større grunn til å klage enn andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tlodberg - det var et skikkelig apropos! Tester Møller hele bilen bare man innleverer bilen for en setereparasjon?

Evlenol - det finnes andre verksteder som ordner med Alfa'er med ulyder i hjuloppheng.  Carozzeria Alfa i Drøbak eller Autoital på Bryn har stort sett positive tilbakemeldinger.  Autovia finnes også i Sandvika. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke så veldig effektive på verkstedene rundt om,bare ufattelig dyre, ikke nok at det er en skyhøy timespris i tillegg kommer verkstedmatriell og en meget bra fortjeneste på deler, ikke for å glemme olje. Gud måtte forby, gjett hva ett verksted med meget god avtale betaler pr. liter mobil olje type LL (vag feks) på 1000 liters fat? Ja sånn olje som folk betaler ett par hundre kroner literen for...... Kynisk bransje som klager på inntjeningen og kundene må lide for inkompetente og late mekanikkere ved å betale ja en skyhøy times pris.

Så ett par uker med vent må man vel tåle.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke så veldig effektive på verkstedene rundt om,bare ufattelig dyre, ikke nok at det er en skyhøy timespris i tillegg kommer verkstedmatriell og en meget bra fortjeneste på deler, ikke for å glemme olje. Gud måtte forby, gjett hva ett verksted med meget god avtale betaler pr. liter mobil olje type LL (vag feks) på 1000 liters fat? Ja sånn olje som folk betaler ett par hundre kroner literen for...... Kynisk bransje som klager på inntjeningen og kundene må lide for inkompetente og late mekanikkere ved å betale ja en skyhøy times pris.

Så ett par uker med vent må man vel tåle.....

Ja du kan å få sagt det.. ;)

Mulig det er ett byfenomen å måtte vente ukesvis på en time. Mulig det kryr av kunder og listene bugner av biler som trenger hjelp. Her ute på bøgda, hvor du møter mekanikeren på butikken, på foreldremøte, på fotballrening, på.... så funker på en litt annen måte. Her må alle holde sin sti ren, ikke flå kunden, være hyggelig og grei og gi god service, ellers er butikken din historie på null komma svisj. Og tenker en seg litt om så skjønner en at litt påslag må alle som driver butikk ha, ellers er også butikken historie på null komma svisj. Noe mer enn ett par dagers ventetid har jeg ikke opplevd.... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kan å få sagt det.. ;)

Mulig det er ett byfenomen å måtte vente ukesvis på en time. Mulig det kryr av kunder og listene bugner av biler som trenger hjelp. Her ute på bøgda, hvor du møter mekanikeren på butikken, på foreldremøte, på fotballrening, på.... så funker på en litt annen måte. Her må alle holde sin sti ren, ikke flå kunden, være hyggelig og grei og gi god service, ellers er butikken din historie på null komma svisj. Og tenker en seg litt om så skjønner en at litt påslag må alle som driver butikk ha, ellers er også butikken historie på null komma svisj. Noe mer enn ett par dagers ventetid har jeg ikke opplevd.... :D

Akkerat, slik er hos meg også. Lite sted, men UTEN alfa/fiatverksted :(, men de som jobber her har får selvsagt et rykte i lokalmiljøet og det bør være best mulig.......

Studerer man regnskap så ser man at det ikke er fett å drive verksted i Norge.

Kan sikkert diskuteres hvorfor, men det er på det rene at bilmekanikeren ikke bare skal tjene inn seg selv, men også tullingen bak disken som kalles kundkontakt. Mitt inntrykk ar at det finnes en diskenspringer for hver mekaniker....

Reine bilsalgselskaper uten verksted går bedre i disse tider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite sted, men UTEN alfa/fiatverksted :(,

Nå er jo ikke våre Italienske rasedyr, såååå veldig spesielle da.... de har 4 hjul, en motor basert på OTTO prinsippet, elektonikk fra magneti marelli (som selger idèene sine til BOSCH når de er pengelens), en gearkasse med 5 eller 6 trinn. Clutch og bremser er stort sett likt på alle biler, hjuloppheng varierer litt, men jernplate er jernplate.

Min erfaring med den lokale helt er at nyere FIAT går greit, men Alfaen har de litt respekt for. Der gikk vinninga opp i spinninga fordi de aldri hadde tatt i en Alfa før, så det ble mye kløing både foran og bak før de kunne si hvor mange timer de ville bruke. På MF er det litt høyere timepriser, men det går kjappere og i tillegg gir de garanti på viktige ting som tannremsbytte... Og ja det er lenger ventetid på MF, enn hos min lokale helt  :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette normalt??

Har borti en måned hos oss nå..(et av de gode? ;)) Det er ikke normalt,14 dager er liksom normen hos oss, med ned mot null i de verste vintermnd.  men sliter ennå med ferieavvikling, kurs, sykdom innimellon og pappaperm osv.

Det er jo synd, for noen kunder finner seg nok andre verksteder pga dette.

Krisehjelp og avlesing av feilkoder  og slikt prøver vi jo å hjelpe til med på sparket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett Ital Bilservice på Bryn, men da jeg ringte dem i går så ba de meg ringe på mandag neste uke, fordi de holder på å sette opp nye bukker som de ikke har fått helt på plass ennå.

Stort sett funker Ital Bilservice sånn at jeg bare kommer innom og får beskjed om å komme innom igjen om et par dager, også fikser de det. MFØA fungerer stort sett sånn at jeg først må stå i kø i en halvtime i verkstedsdisken, for så å oppleve at de stønner litt når de ser at jeg skal ha hjelp med en Alfa og ikke en Mitsu.

Dette kombinert med at prisene er noe lavere hos Ital Bilservice gjør at jeg stikker innom dem på mandag. De andre alternativene nevnt her oppe blir dessverre litt for langt unna jobben for meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kynisk bransje som klager på inntjeningen og kundene må lide for inkompetente og late mekanikkere ved å betale ja en skyhøy times pris

men også tullingen bak disken som kalles kundekontakt. Mitt inntrykk ar at det finnes en diskenspringer for hver mekaniker....

ja, ja.... jeg har vært en slik tulling, med hele seks inkompetente latinger under meg. Vi hadde på det verste hele seks ukers ventetid og det var et rent helvete. For hver jævla gnålehue trodde at det bare fantes en bil i Norge og den hadde akutt fått en enerverende knirkelyd, som kom hvis man slapp gassen i 3. gir (hvilket turtall? Aner ikke. Alltid? Nei, men ganske ofte om morgenen mellom 10 og 15 grader og relativt lav luftfuktighet. Hva slags C......? En rød) og man skrådde over trikkeskinnene utenfor tannlegen til naboens kjøter og det var jo kanskje livsfarlig hvis man skulle på Autobahn til sommeren... Dessuten var det vår feil at radioen ikke virket skikkelig, bilen hadde nettopp vært inne til service (Når? Nettopp! *søke i computeren* for 8 mnd. siden....) og det hadde vi jo vært nødt til å se! Naturligvis har vi tid til å se på den i dag... Alt på en bil tar bare 5 minutter å finne ut av.....

Bare for å fortelle litt om hvordan det er å være betalt "tulling". Jeg likte jobben min jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkeverksted kontra lokal stjerne-verksted.

Min erfaring er at MFØA er dyre men der kan de Alfa. Samme med CA og Italbilservice. Sistnevnte med noen 

Hadde bilen min på et lokalt verksted i Gjøvikområdet: Resultat=de klarte å kortsluttet Air-bag CPU`en.

Så jeg er ferdig med å bruke bakgårdsversteder til min Alfa :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig MF er OK med nyere Alfa, men etter ymse forsøk er jeg HELT ferdig med dem. Ville aldri turt å sette en Alfa som er forbi garantiperiode til dem.

Middels vennlig hilsen Lars Myren. Og ja, jeg kan komme med konkrete eksempler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte Ital Bilservice igjen i går. De kan ta bilen på tirsdag.

Det vil si tre dager mindre med hjertet i halsen på motorveien enn om jeg hadde bestilt den konsultasjonen hos MFØA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...