Gå til innhold
Balrog

1995 155 2.0ts 8v Nå en "ny" AR 2004 156 1.9 jtd 16v :)

Anbefalte innlegg

Kjempepen bil du har der,videre planer for den? :)

HAr mange tanker men ikke noen stor fastslåtte planer, men powerflex foringer. fjørbensstag. større bremser 284/305? får se.

ellers har jeg vært inne på tanken v6, men sannsynligvis så blir det bytta rådelagre og stempelringer. etter det så kvassere kam, chip, porting,sliping av topp, catch tank, filter og eksos. andre felger,ny clush ellers så får jeg se driver å lokaliserer deler hehe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det.. men mulig. han som jeg kjopte den av hadde hatt den ca et år når jeg kjøpte den. han annonserte på karn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei hei alle sammen:) god påske:) har vært litt fraværende siste månende grunnet mye jobbing (ca250t i m) siden des. hadde en mangel lapp på bilen som jeg ikke har fått gjort noe med, men nå skjer det ting:)

har fått satt på  nye dempere og fjærer rundt om. (org monroe og -40mm)

Ny (brukt) kat med lambda.

Nye hyd slanger til sevoen. Siden en av disse sprakk i jula.

bilen skal til lakkerer 2 uka etter påska å sette på ny bakskjerm på fører side. (rust) og pusse og lakere nedre det av bak skjerm på pasasjer side.

det som skjer:

en ny spreder er på tur i fra tyskland.

xenon kitt på tur fra usa. (ikke lovelig, men...)

rep sett til bak caliper begge sider.

dette skjer i første omgang så får vi se hva som skjer :)

trenger forestten nye speil på begge sider..... ingen som har til overs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi besjed når den selges da ;)

skal det blir nok ikeke på en stund. når får du lappen da?

Regner med det blir i midten av juli, så er rundt 107 dager igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du nevner nytt senkesett?! Er det dårlig det som står på, eller er den så segen at det er orginalfjærer som er på nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var nok noen rustne org fjærer. angrer meg litt på at jeg ikke kjøpte dempere til senke sett. org dempere har litt kort vei. bånder de rett som det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var nok noen rustne org fjærer. angrer meg litt på at jeg ikke kjøpte dempere til senke sett. org dempere har litt kort vei. bånder de rett som det er.

Hmm..syntes den ser litt lav ut til å være orginal, men kan jo være synsbedrag..

Her er et bilde som er tatt i lavere vinkel av 155an:

155_1.sized.jpg

Har dårlig erfaring med senkefjærer fra vanlig 155 montert på Sport'en, men om det blir slik når man går andre veien vet jeg ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noen orginale "Sport" fjærer?

Her er bilder av bilen min når Kristian hadde den:

http://cuoresportivo.no/index.php?topic=20112.msg211081#msg211081

Skal vi si kr. 500,- for alle fire?

hadde ikke tenk det, men far du fremdeles spindelhusene og 284 bremsene?+ tannstaget. sa jeg skulle kjøpe det av deg for en stund siden, men det skjedde noen ting som gjorde at det kokte bort i grøten.

men vil gjenre ha de, men ikke helt sikker på når jeg kan få henta det. kan jo sende kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..syntes den ser litt lav ut til å være orginal, men kan jo være synsbedrag..

Her er et bilde som er tatt i lavere vinkel av 155an:

155_1.sized.jpg

Har dårlig erfaring med senkefjærer fra vanlig 155 montert på Sport'en, men om det blir slik når man går andre veien vet jeg ikke..

dårlig erfaring? forklar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte et H&R senkesett jeg satte på, dette var beregnet for vanlig 155 2.0 ts 8/16v.

Bilen ble lavere bak og høyere foran.. dermed så helte bilen litt bakover.

Enten fikk jeg feil fjærer eller så er det no annet rart. fikk beskjed fra HR at Sporten hadde andre dempere, som gjorde dette utslaget.. men vet nå ikke helt. Fjærene står nå på en vanlig 155 og tror det funket greit.

Bildet under er med H&R fjærene, og der kan man se noe ikke stemmer..

Dsc02112small1.sized.jpg

Men skader jo ikke å prøve Sportfjærene, er jo evt bare å bytte tilbake  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sport har hardere dempere, men det er ingen forskjell på anleggsflaten for fjærene.

Akkurat nå står det Zender senkesett på min, og den virker også litt lavere bak enn foran, men ikke mye. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått satt på kat og slikt, bilen går fremdeles ugjevnt på tomgang etter at jeg har gitt gass en tur (kald motor) kan det være luftmenge måler? eller har noen andre forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mere gøy på tur:) har vert hos "gopp" og fått unna noe deler:) har kjøpt intr og 284 bremser med tannstag:) skal se om jeg får rensa og satt inn intrjøret i helga:) bremsene og spindelhusene må pusses og lakeres først før montering.

xenon får jeg neste uke sammen med hvite blinkere+ et nytt speil fra england:)

nesten at denne tråden skulle ha flytta til prosjekt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...