Gå til innhold
creek

3.0 V6 fra Alfa 75 - SOLGT

Anbefalte innlegg

Prosjekt i vinter?

Selger min 3.0 V6. Motoren kommer fra en Alfa 75. Motoren har ikke vært startet da den har vært i min eie, men det ble sagt den gikk bra da den ble tatt ut av bilen.

Pris: Gi bud

/Clas

Tlf: 4155 8972

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på, men tviler vell litt på det. Skal innom garasjen senere, så kan jeg sjekke serie nr på motoren.

/Clas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens dummeste spørsmål?

Hei, jeg er den lykkelige eier av en GTV6 2.5 og lurer litt på grunnen til at "alle" ser ut for å bytte fra den originale 2.5 literen til 3litersmaskin?

Er det mye ekstra hester å hente, eller er det at 3-literne fra Alfa 75 er en litt mer moderme motor og dermed klarer seg med litt mindre lake per mil? Er godt fornøyd med originalmotoren men lurer litt siden det ser ut for å være utbredt policy å bytte motorer...

Bare lurer jeg,

Johnny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

There is subsitute for cubic inches sier yankeene, og det er det det går på. En 3,0 har fra 188 til godt over 200 hk. du skal kaste mye penger på 2,5literen før du når slike siffer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarene fra Rune og Ole er riktige de, men Johnny lurer på om det er en annen motor.

Det er det ikke, den er helt identisk å se på, og blokka er faktisk helt lik. Det er kun større sylinderforinger, veiv med lengre slag, større ventiler, andre kammer + +.  En motor fra 75 skal være en grei konvertering, mens en fra 164 er mye mer jobb siden alt som sitter på blokka er anderledes (bunnpanne, oljepumpe+++).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men dog ....

Pga større sylindervolum i 3.0'en har den en dypere "røst" enn 2.5'en. Jeg hadde en gang en link (har mistet den) til eksoslyden av en 2.5 på høyt turtall. Det var en mye skarpere lyd enn på 3.0'en.

Men ...... lydbildet er nok noe de færreste tenker på når de bytter til større motor. Det er hester, ponnyer, gamp og galopp som teller  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi meg 2000,- og den er din. Blitt glemt i annonsen tidligere. Motoren har ikke den bakre kåpa (den som sitter over svinghjulet) Men den sitter jo på motoren som skal ut.

/Clas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

There is subsitute for cubic inches sier yankeene, og det er det det går på. En 3,0 har fra 188 til godt over 200 hk. du skal kaste mye penger på 2,5literen før du når slike siffer ;)

ooog, There's No Replacement For Displacement ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...