Gå til innhold
DedraHF

1994 Lancia Dedra 2,0 16v Lx Stv

Anbefalte innlegg

Har for mange biler og denne er en av de som må vike plass.

Bilen har bra med utstyr som delskinn, klima, el-stoler, el-speil, rollo, hengerfeste.....

Bilen har kosmetiske skavanker, litt bobler i lakken hjulbuer forskjermer. Under ser det bra ut, ikke lekkasje fra motor...

Mye penger er puttet i bilen.....over 100' de siste årene. Har kopi av kvitt.

Se annonse på Autodb.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1618783

Har ikke lyst til å partere bilen, for mye bil igjen.

Har satt pris men kom med bud.

Mvh Tore

97 95 00 12

1618783-bilde1-05082007049.jpg

1618783-bilde4-p1010057.jpg

1618783-bilde6-p1010081.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, skulle vært på eu-kontroll for lenge siden denne,noen grunn til at den ikke har vært der?

Og reg.reim når ble det byttet sist? Skilter står på bilen? Og ingen skyldige avgifter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Uhu,

Jeg var å så på denne bilen for en tid siden, og hadde nok kjøpt den hvis det ikke var for for mange andre biler. Motoren er ny (eller alt som snurrer runt er i alle fall det). Det er noe rust/lakkjobbing som må fikses, men det virker som om det er "ærlig" rust, altså ting man ser etter en runde runt bilen, og ikke strukturelle saker.

Jeg var faktisk med å kjøpe den bilen i Tyskland i -98 sammen med Dan på Autoital, og Morten (som skulle ha bilen) som nå er på Autovia.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bud :)

Bilen er helt strøken inni uten rifter og riper i treverk eller plast.

Den har klima(som sikkert må fylles) e-.stoler, el-speil+++++

So gopp skriver er det kosmetisk. Døråpninger pg dører er helt fine.

Kan nevne noe av det som er nytt:

Veiv, innmat i motor, lagere, pakninger, topp+kammer(byttetopp, tror jeg), kompl. clutch.

Har papirer hvis noen ønsker.....

Synes det er for galt å parter bilen. Har fått but på interiør og motor.... selges hel.

Hvor holder du til i norge?

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bekrefte det Tore skriver over, bilen er velidig fin i døråpninger og inni. Det var noe speil og dørhåndtak som manglet (eller var  feil, husker ikke helt), og en sprekt frontlampe.

Ellers er det endel rust som nok krever sandblåsing, og muligens mindre sveisearbeid (dette er ikke mye). Det er en liten skade bak som er dårlig rettet, og dårlig fikset støtfanger bak. Jeg ville ha hellakkert bilen, muligens med unntak av taket.

Som Tore skriver er det for galt å partere den, selv om det er litt jobb å få den pen igjen. Den er alt for bra teknisk, og veldig pen inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket på den for et par dager siden, og etter hva jeg kunne se er rusten kun kosmetisk. Kanaler og fremre støtdempertårn ser bra ut. Lite rust på bilen bortsett fra hjulbuene. Noe av lakken på bakluken har skallet av, så jeg ville nok ha lakket om hjulbuer og bakluke. Bilen virker teknisk bra, motor går pent. Ingen oljelekkasjer å se. Fremre del av eksosen (fleksirør osv.) er nytt. Km stand ca. 194.000. Håndbrekket fungerer bra. Reg. reim visstnok byttet for et par år siden. Interiøret er vanvittig strøkent. Airbag. Må gjennom EU pga. at den har vært lagret en stund, det er skilter på bilen. Årsavgift 2007/2008 må betales. Bortsett fra glasset til ene framlampen er det vel ikke så mye som bør hindre EU godkjenning, kanskje må man hive noen av de andre lampene på 50 grader i stekeovnen for å få ut litt dogg og legge på klar silikon over de gamle pakningene. Normalt med rust på skivene, dette vil nok slites av etter litt bruk eller etter en liten runde med håndbrekket på. Var fristet til å kjøpe bilen selv, anser dette som et lett prosjekt, men mangel på tid og en kone uten forståelse for min bilinteresse gjør at jeg dessverre må avstå. Som nevnt er max hengervekt 1293 kg, og bilen har hengerfeste. Dermed er dette en ypperlig trekkvogn for Corsa-bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår det slik da at budet ikke ble akseptert? Bor i trondheim, som en tilleggs gave til de 15000 kan du jo få en Nissan Bluebird skyline fra 88, 89 års modell (dobbel tenning) som jeg alikevel må kjøre nedover og det å kjøre to biler hjem tar sånn tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byr deg 3000,- for Bluebird-vraket hvis du kjører den til Asker eller Oslo, så kan du betale selger de 18.000,- han vil ha for Dedraen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byr deg 3000,- for Bluebird-vraket hvis du kjører den til Asker eller Oslo, så kan du betale selger de 18.000,- han vil ha for Dedraen :)

Bluebird vraket? Husk den gikk trondheim ålesund via dombås(nedover) tur - retur her for en ukestid siden,og nå legger jeg snart på tur til oslo uten betenkeligheter,den har en alt for høy nytteverdi til å bli omtalt som Bluebird-vraket, vel noen skavanker har den fått i løpet av sine 357548 km men fungerer utmerket som rehabbil og det blir nok en tårevåt avskjed når den forlater meg.

Men bud akseptert, da skal jeg ta noen telefoner på mandag, så skal vi se om det blir en tur til oslo i uka som kommer.

Best å fylle tanken idag eller morra da.... sparer en krone liter'n på det vet du, holder til to 1/2 l brus den besparelsen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert rett - men har ikke så store forventninger utover at den starter og går, erfaringsvis mye rust på gamle japser :) Uansett så er 360k en imponerende kjørelengde for en bensinbil, og den vil bli tatt godt hånd om hvis det er noen trøst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert rett - men har ikke så store forventninger utover at den starter og går, erfaringsvis mye rust på gamle japser :) Uansett så er 360k en imponerende kjørelengde for en bensinbil, og den vil bli tatt godt hånd om hvis det er noen trøst.

Godt hånd om? Du skal få slippe! Utover at den starter og går vil jeg opplyse om at battriet og vinterdekkene er bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Dette er jo festlig lesing  :D.

Mye hyggelig omtale her også....

Jeg synes budet er ok jeg. Hørte du var bilkyndig og handler mange biler.... :)

Jeg har en tendens til å kjøpe......ikke selge. Sitter derfor med altfor mange biler, kun Lancia ;D

Har Thema S3 V6, Dedra HF Integrale (gopp...akkurat kjørt på låven), Delta Integrale, Beta Coupe Volumex, Div Beta Coupe'er, Lybra Stv og en Dedra Lx stv, den dere vet....

Problemet er plass og tid..... Fruen ville ikke ha "Lancia hekk"

Må jo tenke litt på husfreden også :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg vet som ikke funker er at speilene ikke klapper inn. Justering er ok.

På Themaen var det bare å spraye med WD-40. Funket siden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar japsen jeg, bare Uhu kommer seg nedover denne uken :-) Hvis ikke så må jeg snarest komme meg avgårde og kikke på en nydelig Fiat til 4000,- :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som vil ha denne bilen???

Vegavgiften er ikke betalt for 07 / 08. Denne betaler jeg...

Tror ikke det er så mye som skal til for å få EU. Bremser er tatt fra en Dedra Turbo som var godkjent før smell.

Alufelger på sommer og vinter hjul. Piggfrie er nesten ubrukte.

Fin bil. Litt småplukk er det. Kom med bud.

Før vinteren blir den solgt i deler.....

Må vekk

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skjedde det ikke mye men det er ikke så farlig......

Bilen er solgt ;D

Torkel, ta en titt på Fiaten du for jeg tror ikke det kommer noen "riskoker" sørover........

Slipper ihvertfall å demontere en så fin bil

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktigste er at den ikke ble demontert, dette er en bil som fortjener å bli tatt vare på. Men kan være riskokeren kommer sørover hvis Uhu er interessert i Thema'en? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt dette beror på en viss gtv 916, men jeg har handlet nok biler denne uka da om det går iorden,ellers så er status denne uka så langt golf gti og en diger surburban 6.2d samt en passat stv, så på freadag en gtv 916 om alt er iorden da,om ikke så er jeg i desperat knipe etter en "sikkelig" bil da projekt 155 q4 ser ut til å ta noe lengre tid enn ventet pga at 90% av alle deler jeg bestiller ikke kan leveres fra alfa lengre,og noe av det som er bestillt ventes i første halvår 2008.... Så om noen har en noenlunde moderne og anneledes bil er jeg åpen for forslag..... kanskje best å vente til lørdag, da er alt vedr. gtvn avklart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...