Gå til innhold
Alfa-Bjørnar

Speedometer 33

Anbefalte innlegg

Nåla i "familiebilen" hopper og danser til min samboers forskrekkelse, kan det være en jordingsfeil? Det er elektronisk overføring ikke sant? Hvor er jordingspkt?

God helg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojojoj - dette er et kjent og vanlig problem  :(

Du må plukke ut selve instrumentet og er du heldig så holder det å smøre opp kontaktpunktene.

Er du ikke fult så heldig må disse loddes på nytt mot printplate for speedometer.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er hvis du er HELDIG! Jeg sliter med samme problem og jeg har bytta sensor, kabel og prøvd et annet speedometer. Ingenting funket. Har også smørt opp kontakter, og kjørt rundt mens en kompis jobba med kontakten. Fortsatt dødt. utrolig frustrerendes. Også hatt naboen på besøk endel ganger, gammel elektriker, og han har målt og ordna på printplata og klør seg like forbanna i hodet!

Lodding av kontakter mot printplate har jeg ikke prøvd. men det er jo vært et forsøk.

Men noe jeg virkelig lurer på er hvordan man kan måle puls? for det er vel det sensoren sender?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noe jeg virkelig lurer på er hvordan man kan måle puls? for det er vel det sensoren sender?

Da må du ha et multimeter som kan måle hertz. Er ikke så mange som kan det, helst litt dyrere apperater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Alfa 33 type 1 hvor ledningene til speedometeret varr skjøtet akkurat ved ene siden av batteriholderen.

(Så ut som at ledningene hadde mulighet til å gnisse mot et hjørne her på den gamle modellen i allfall.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Alfa 33 type 1 hvor ledningene til speedometeret varr skjøtet akkurat ved ene siden av batteriholderen.

(Så ut som at ledningene hadde mulighet til å gnisse mot et hjørne her på den gamle modellen i allfall.)

Er en skjøt (kontakt) like ved batteriet på serie 3 også. Bytta begge kontakter. Men tror nok jeg må bytte føler igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...