Gå til innhold
plx

Høsttur i Midt-Norge søndag 16/9

Anbefalte innlegg

Søndag 16/9 tar vi en kuul tur til Norsk Radiomuseum i Selbu for å få med oss litt alternativ kultur!

Avreise kl 11 fra vektstasjonen ved E6, nordgående løp, i Malvik (trykkleif i Gazzettaen), oppmøte fra kl 10.45

Museet har kafeteria som vi tenker å benytte før vi deltar på omvisning kl 13.30. Gratis inngang.

Museet, som ble etablert i 2006 av ildsjelen Jan Erik Steen fra Trondheim, er meget sjarmerende og innholdsrikt og har en flott beliggenhet i Sjøbygda i Selbu. Jan Erik Steen har samlet radioer, platespillere og annet relatert utstyr i flere ti-år før etablering av museet. Steen har også vært aktiv syklist, og museet har også utstilt en del spesielle sykler. Det var forøvrig ikke uvanlig at radioer og sykler ble solgt i samme forretning "i gamle dager", så sammenhengen er tilstede!

Vel møtt til kjøretur (kanskje årets siste fellestur?) og sosialt arrangement!

Mer om museet på www.norskradiomuesum.no

Museet tar forøvrig gjerne i mot nytt og gammelt radiorelatert utstyr og dokumentasjon.

Har du noe stående som virker, men ikke lenger er i bruk, så har du en fornuftig mulighet til å "bli kvitt" det her!

Evt. henv. vedr. turen kan gjøres til Paul Lundquist, 922 27 803, eller via mail eller PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan låne meg en alfa da? Min er ikke engang slepbar! Alternativet er en flott Toyota Avensis,men det frister ikke til en tur bare for kjøringens del. Men skulle gjærne ha sett det museumet ja.

Flott!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ikke kjøre dit med en Audi!  :D

Jeg får ha det til gode og heller bli med på neste tur - da har jeg forhåpentligvis fått rydda litt i garasjen (ut med Audien og inn med Alfa'n). Dessuten har jeg vært innom Jan Erik i sykkelsammenheng tidligere. Hils oppover - museet er en opplevelse!

mvh

Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...En trenger faktisk ikke å ha en bil engang! Det er alltids muligheter for en haik.

Det eneste kravet er at man har lyst på en tur ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Viktig melding, lytt på radio!"

Ikke glem søndagens tur til radiomuseet - non dimentichi il viaggio di domenica al museo radiofonico norvegese - eller noe i den duren!

Til evt. ekvipasjer som kommer nordfra: vi tar sikte på å kjøre over Mostadmarka, dvs. opp fra Hommelvik

Og tvilsomme værmeldinger er oppskrytt; ikke la de være til hinder for en trivelig tur!

;D ;D ;D

Regner med at vi bl.a. får lytte til Norges første jukeboks fra 1886:

ver2_radio26_87075a.jpg

(bilde lånt fra adressa.no, foto: Steinar Fugelsøy)

for ikke å snakke om en fasinerende konstruksjon a la Reodor Felgen med virkelige instrumenter (gitar, bass, tromme...) spilt av en PC!

(Dette er en av de få i Europa; jeg husker ikke hva vidunderet heter, og ikke har jeg bilde av det - det bare må oppleves!  ;D)

post-121-1477932020406_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tross for sluddbyger og temp. bare såvidt over fryspunktet satte 4 stk Alfa pluss en Renault (ja, vi godtar det meste...) med 8 voksne og 2 barn avgårde til Sjøbygda i Selbu! Tror de fleste synes det var verdt "innsatsen"!

De som ikke hadde

- fått med seg "innbydelsen"

- stått opp

- egnet skyss

- funnet fram vintertøyet

- annen unnskyldning, men likevel uteble...

kan i alle fall se noen bilder her... for å ane hva de gikk glipp av!

Takk for hyggelig tur til alle frammøtte!

Paul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tross for sluddbyger og temp. bare såvidt over fryspunktet satte 4 stk Alfa pluss en Renault (ja, vi godtar det meste...) med 8 voksne og 2 barn avgårde til Sjøbygda i Selbu! Tror de fleste synes det var verdt "innsatsen"!

De som ikke hadde

- fått med seg "innbydelsen"

- stått opp

- egnet skyss

- funnet fram vintertøyet

- annen unnskyldning, men likevel uteble...

kan i alle fall se noen bilder her... for å ane hva de gikk glipp av!

Takk for hyggelig tur til alle frammøtte!

Paul

;D Fine bilder (som vanlig). Fikk ikke anledning, da jeg var i Pirrka-land denne helgen. Men Bertie eller Julla hadde stilt på tur hvis ikke det var en obligatorisk tur jeg måtte på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror både Bertie og Julla ville ha hatt det alldeles fortreffelig på veien til museet; ganske fin grusvei med mange, mange, mange svinger! OK, asfalt er bedre enn grusvei, men det var et par knakende kjekke svingkombinasjoner.

(Kan vi ta en ny tur i vinter når det er en meter snø i Selbu, veien til museet er nybrøytet og vi har en halvmeter med padding på autovernet? :))

post-11-1477932025057_thumb.jpg

post-11-14779320250899_thumb.jpg

post-11-14779320251381_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...